Toon posts:

Welke ADSL snelheid nodig voor SBS 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een SBS2003 server, deze server gaat gebruikt worden door 4 a 8 gebruikers. Nu is het plan om deze server bij iemand thuis neer te zetten. Er is daar een ADSL aansluiting aanwezig. (Direct-ADSL lite (1600/512 met 8Gb datalimiet))

Nu is mijn vraag of dit volgoende is, het zal weinig voorkomen dat er meer dan 2a3 gebruikers tegelijk op de server bezig zijn. Iemand enig idee wat een redelijke adsl snelheid is, en hoeveel data je per maand ongeveer kwijt bent aan zo'n server.

Ik hoor het graag...

Groet,
Frank

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05
Wat gaan die 4 a 8 gebruikers allemaal op die SBS2003 server uitspoken?
Als ze daar al hun PhotoShop bestanden vandaan lopen te lurken (ik noem maar iets), is dat natuurlijk een stuk meer als ze een .doc bestandje openen, waar ze vervolgens de rest vd dag mee bezig zijn....

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:03:
Wat gaan die 4 a 8 gebruikers allemaal op die SBS2003 server uitspoken?
Als ze daar al hun PhotoShop bestanden vandaan lopen te lurken (ik noem maar iets), is dat natuurlijk een stuk meer als ze een .doc bestandje openen, waar ze vervolgens de rest vd dag mee bezig zijn....
De gebruikers zullen vooral gebruik gaan maken van de Exchange server en ze zullen wat documenten met elkaar willen delen. Dus dat is voor de rest niet al te spannend.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:31
Is het niet beter om SBS 2003 als terminal server te gebruiken? Dan heb je geen problemen met de bandbreedte (kan zelfs minder).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zx9r_mario schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:44:
Is het niet beter om SBS 2003 als terminal server te gebruiken? Dan heb je geen problemen met de bandbreedte (kan zelfs minder).
sbs2003 kan niet als terminalserver fungeren :) alleen de std/ent kunnen dat

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zo moet het echt er uit komen te zien, maar heb geen idee wat bijvoorbeeld Exchange voor bandbreedte nodig heeft... hoeveel bandbreedte het kost om outlook te synchoniseren.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:30
Dit zal vooral ook afhankelijk zijn van de hoeveelheid en de omvang van de mail berichten. Overigens is mij niet echt duidelijk of de gebruikers op dezelfde lokatie werken via een LAN of op een andere plek.

In het laatste geval zal er ook iets van een VPN (Virtual Private Network) nodig zijn om de communicatie via Internet te beveiligen, en een goede Firewall. Vooral als je op afstand gebruik wilt maken van een file system op de server...

[ Voor 10% gewijzigd door Wesco op 09-03-2005 09:17 ]

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

Verwijderd

Topicstarter
Het moet een virtuel kantoor worden. Dus iedereen werkt vanuit huis... en maakt inderdaad via VPN connectie met de server. Maar ik denk dat ik het gewoon ga proberen met het bestaande ADSL abb. (1600 Kbit/s/512 Kbit/s) denk dat de snelheid wel redelijk is, maar ben een beetje bang dat we over de datalimit van 8GB gaan....

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 17:44
abbo nemen bij xs4all, daar heb je GEEN datalimiet.

http://www.xs4all.nl/adsl...fa36331dd64a338fd33fee080

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Datalimiet wordt momenteel niet in rekening gebracht. Daarnaast denk ik niet dat je erover heen gaat door gebruik te maken van de sync met SBS. De vraag die ik heb, of Direct-ADSL (die ik ook heb) wel servers ondersteund.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Bij Direct-ADSL wordt overschrijding van je datalimiet vooralsnog NIET in rekening gebracht!

* vooralsnog brengt KPN overschrijding van het datalimiet niet in rekening. Mocht dit wijzigen, dan wordt u twee maanden van te voren schriftelijk op de hoogte gesteld.

Bron

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:33:
Datalimiet wordt momenteel niet in rekening gebracht. Daarnaast denk ik niet dat je erover heen gaat door gebruik te maken van de sync met SBS. De vraag die ik heb, of Direct-ADSL (die ik ook heb) wel servers ondersteund.
Volgens deze tabel is een eigen server geen probleem via Direct-ADSL...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:45

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:38:
[...]

Volgens deze tabel is een eigen server geen probleem via Direct-ADSL...
Er staat mij bij (dat is uit mijn hoofd) dat je alleen je mailserver niet direct aan het Internet kan hangen, maar dat je gebruik moet maken van de mailserver van KPN, die vervolgens alles naar jouw server door stuurt.

Je beperkende factor zit waarschijnlijk in je upload, maar in het ergste geval moet je deze delen met je collega's...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

KPN Support:
http://www.kpnadsl.nl/support/index.htm

3. Ik draai mijn eigen E-mail server. Hoe stel ik mijn E-mail server in bij Direct ADSL?
Bij Direct ADSL van KPN kunt u gebruik maken van een eigen e-mailserver. Echter om uw e-mailserver te beschermen tegen kwaadwillende personen, die mogelijk uw e-mailserver misbruiken om ongewenste e-mail (SPAM) te versturen, wordt door Direct ADSL poort 25 TCP/UDP (SMTP) verkeer vanuit internet naar Direct-ADSL eindgebruikers en visa versa niet doorgelaten.

Om Direct-ADSL eindgebruikers toch de mogelijkheid te geven om een eigen e-mailserver te gebruiken heeft Direct-ADSL een mailrelay server ingericht. Uw e-mailserver kan e-mail ontvangen en versturen van en naar uw eigen domeinnaam via de Direct-ADSL mailrelay server, zie voor meer informatie de gebruiksaanwijzing "DirectADSL(mailrelay).pdf".

Start download
(omvang 143kb)
5. Welke poorten worden door DirectADSL geblokkeerd?
DirectADSL blokkeert de volgende poorten:

25 (smtp) ter voorkoming van spam en openrelay. Meer informatie hierover vind je hier met betrekking tot ontvangen van inkomende mail, verzenden van uitgaande mail, en het draaien van een eigen mailserver.
135, 137, 138, 139, 445. Deze poorten worden gebruikt voor Microsoft bestand- en printerdeling en worden vaak misbruikt in virussen.
Weten we dan ook weer.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 10-03-2005 19:18 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1