Ik wil voor mijn werkgever (klein bedrijf in de media sector) naast de lokale backup ook een offsite backup regelen. Nou kunnen we natuurlijk iedere dag met portable harddisks gaan slepen maar ik zie veel meer in een abonnement bij een online backup service. Ik heb zitten zoeken en wat betreft software (zowel voor mac als pc) en prijs lijkt deze aanbieder me het meest veelbelovend: http://www.backup-connect.nl/
Andere oplossing is natuurlijk software aanschaffen, een server huren, en het zelf doen maar het stikt van de software 'out there' dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
2 vragen dus eigenlijk:
Andere oplossing is natuurlijk software aanschaffen, een server huren, en het zelf doen maar het stikt van de software 'out there' dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
2 vragen dus eigenlijk:
- Iemand ervaring met Backup Connect of een vergelijkbare service en daar iets over te zeggen?
- Iemand een goeie tip voor software om zelf een backup server (linux-based) in te richten? rsync is perfect natuurlijk maar ik heb iets met een gui nodig zodat de baas het ook zelf kan instellen indien nodig.