Coax op hub?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Yo luytjes,

Moet je dan per se een hub nemen waar ook een coax aansluiting op zit of is er een soort verloopje..?

Ik heb namelijk een budget van 300 pietermannen voor een hub, en als er een verloopje is dan neem ik lekker een 100mbits hub, anders moet ik zo'n hub nemen met EN UTP en COAX.. en das alleen 10 mbit (of duur)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Dan moet je een convertertje hebben, die kost ook aardig wat.

Verwijderd

Ik heb hier zoon hubje (8x utp) waar ook een BNC aansluiting op zit, f99,- bij memo, werkt prima (op 10Mbit) !!

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Om de pret even te bederven. Ja er zijn HUB-jes met coax, alleen COAX is altijd 10 MB en een HUB is of 10 of 100 MB (niet samen). Dus als je COAX en UTP samen wilt gebruiken zul je op 10 MB blijven zitten of aan de SWITCH (10 + 100 MB) moeten.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Hm! Dus een 10/100 mbit hubje is OF 10 OF 100 mbit?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Rudoli
yep.

Er zijn wel hubjes (de meesten denk ik) die maken 2 segmenten aan, 10 MB en 100 MB. Dus 8 machines in 1 hub, 4 ervan lullen 100 en die zien elkaar. 4 ervan op 10 en ook die zien elkaar alleen 10 en 100 zien elkaar niet.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Rudoli.. er zijn ook switching hubs die 10 en 100 tegelijk doen (heb er zelf een).

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Rudoli
Zijn die dingen een beetje te betalen of zijn ze meteen net zo duur als een switch.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Zero, waar hep je die gekocht, en hoe duur waren ze..? Dat klinkt namelijk errug interessant..

Het probleem is namelijk dat er van zolder naar beneden coax door de muur ligt. Maar alle andere pc's staan gewoon beneden en hebben een 100mbits kaartje. Dus dan zouden al die andere pc's op 10 moeten omdat er 1 pc op coax zit (die wel bij het netwerk MOET)...

Verwijderd

Coax is ALTIJD 10 mb
coax gaat tot 50 Mbit/s.

Zo, weer een misverstand de wereld uit.

Verwijderd

goeie 10/100mbit autosensing HUB kopen, en goedkope 10mbit UTP/BNC (CoAx dus) HUB uplinken naar de 100mbit HUB... should work.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Saitanic heb jij dan een netwerkkaart met coax die 50mbit haalt?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Nee.

maar het kan
en daar gaat het om :)

Maar die bestaan vast wel....
(dunkt me)

tja, HET IS EEN RARE WERELD!
in m'n hoofd.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53
^ Hehe.. :)

• FatalError
  • Laatst online: 21:44
Coax kan wel veel meer dan 50 mbit/s hoor, het is niet de kabel die bepaald hoe snel de verbinding is.
Over coax zijn snelheden van 1 gbit/s waarschijnlijk wel mogelijk, maar daar zijn gewoon geen standaarden voor.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Fatalerror: wat jij zegt is idd waar... Volgens mij heeft coax door z'n goeie afscherming een theoretische bandbreedte van enkele Tbits/s.

Maar da boeit nu ff niet. Het ging mij ff om een oplossing hier.
goeie 10/100mbit autosensing HUB kopen, en goedkope 10mbit UTP/BNC (CoAx dus) HUB uplinken naar de 100mbit HUB... should work.
DAT klinkt errug leuk - nog niet aan gedacht. Het ontstijgt het budget wel I guess - een hubje met coax kost je sowieso al 100 dukaten (ik heb ze nog niet voor onder de 200,- gezien), en een goeie autosensing 10/100 zal wel > 300,- zijn..

Verwijderd

krijg je alleen waarschijnlijk wel een fatal error op je mobo :) (sorry, kon het niet laten)

• FatalError
Ik heb 8 poort dual-speed hubs gezien voor 230 (8 poort 10/100 switches zijn er al voor 300 piek, misschien interessant).
En hubjes met coax en UTP zijn er al voor 80 piek ofzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Rudoli... mijn 10 en 100mbit machines zien elkaar wel.. daar zorgt het switchje in de hub voor...

Burat: ik heb een Planet DHD 801 gekocht bij Dunnet gekocht.. helaas zit hij niet meer in het assortiment... koste 230,-

bdw... als die coax kabel los in de muur zit zou ik heb gewoon vervangen door utp (ff utp aan de coax plakken beneden en boven eruit trekken).... en eventueel een 100mbit kaatje plaatsen in de machine met coax

Verwijderd

Lijkt me ook de beste oplossing. Zelfs als die coax vast zit: leg je er gewoon een UTP kabeltje naast. Kosten: 35 piek voor de 100Mb kaart, hou je 265 piek over voor je 100Mb hub. Lijkt me wel wat... :)
Oh ja, de kabel kost ook nog wel een paar knaken. En probleem blijft als de compu boven geen PCI heeft :(
<pre>
Prijzen bij MyCom:
NE2000 UTP PCI 100Mb 35,00
8-port hub 100Mb 239,00
RJ45 UTP-kabel cat5 10m 24,95
------+
298,95
</pre>

Kun je nog een ijsje kopen ;)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

En probleem blijft als de compu boven geen PCI heeft
Waarom?... er zijn ook ISA 100Mbit kaartjes

Verwijderd

Tja, of je koopt mijn 3Com OfficeConnect Repeater.

20 x UTP aansluitingen en 5 COAX segmenten, plus nog de mogelijkheid om uit te breiden!

Da's handy! Enne, je kan dan nog wel meer ijsjes kopen :9 :9

(snuffel@hotbot.com)

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Die COAX kabel ligt achter plinten/kasten/dubbele wanden langs, etc.. Kan er onmogelijk een UTP bij leggen, en UTP ipv Coax is ook onmogelijk zonder het huis op z'n kop te zetten..

Ik heb nu een 3COM hubje gekocht met Coax en UTP, en dan koop ik later (over een maandje ofzo) wel een 100Mbits hub erbij.. :)

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
gekocht op zo'n beurs (in dit geval benelux c..)

linkpro 10/100 Switch 8 poorts autosensing voor 275,-
((dat is incl btw en in gulden's)

o ja bij wie .. ;)
RL networks
www.rlnetworks.com

l.d.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Welk merk is dat dan ?
Ennuh, ziet het er ook een beetje uit ?

• FatalError
Ik had bij RLNetworks een 24 poort 10/100 managed switch voor 850 piek, die krengen zijn normaal Fl. 3000,-!!!

Pagina: 1