[XP]Hauppauge PVR 150-MCE geen beeld icm Showshifter

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een nieuwe PC, daarin zit ook bovengenoemde kaart.
Ik wil deze kaart graag gaan gebruiken om TV te kijken en om te gaan opnemen.
Ik ben een beetje aan het experimenteren gegaan met verschillende programma's, Dscaler werkt goed opzich, maar vind ik niet fijn werken. (Ik kan niet goed opnemen)

Op aanraden van anderen ben ik bezig gegaan met Showshifter en Vodio.
Eerstgenoemde lijkt mij perfect voor wat ik wil gaan doen, helaas heb ik geen geluid bij dit programma.. vodio crasht de hele tijd, dus die heb ik weer verwijderd.

Ik dacht eerst dat het alleen dit programma was, maar na wat onderzoek heb ik bij geen enkel programma geluid, behalve Dscaler. Ik word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd. Natuurlijk heb ik ook al gezocht op dit forum en andere.
Ik kan jullie vertellen dat Windows geheel Nederlands is, dus ook de landinstellingen. Bij ieder programma dat ik gebruik staan de instellingen ook op Nederlands en PAL B/G.
Ik weet niet meer welke programma's ik allemaal heb geprobeerd, maar het gaat me eigenlijk vooral om Showshifter.

Frequenties handmatig invoeren heeft geen zin, blijft hetzelfde, geen geluid. Niets in Windows staat op mute..

Wat heb ik al geprobeerd?
Drivers verwijderd, opnieuw geinstalleerd met alle updates.
Kaart in ander PCI slot
Verder weet ik het ook niet echt..
Hier is iemand met hetzelfde probleem, [rml][ Hauppauge WinTV PVR PCI] Geen geluid, wel beeld[/rml] bij hem is het wel opgelost.. maar hij laat alleen niet weten hoe :P

Specs:
AMD64 3200+
512MB DDR-SDRAM PC3200
Asus K8S-MX (sound onboard Sis chip)
MSI Geforce 4 4000MX
Hauppauge PVR150-MCE
Windows XP SP2 (alle updates)
DirectX 9c

En verder gewoon standaard zut, PC is zondag geinstalleerd, dus is redelijk kaal. Ik ga niet opnieuw installeren

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 08-03-2005 15:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Nou, ik ben de hele avond bezig geweest met zoeken naar een oplossing. Het enige wat ik kan bedenken is dat Showshifter geluid over de PCI bus niet ondersteunt :? Kan iemand misschien daar iets zinnigs over zeggen?

Wat ik ook apart vind is dat wanneer ik in Showshifter instellingen heb gewijzigd, bijvoorbeeld het geluid laten komen via de AUX van mijn geluidskaart (zo staat het er iig) en wanneer ik Showshifter dan verwijder heb ik ook geen geluid meer met Dscaler.
Dan moet ik eerst weer Showshifter installeren, alles goed instellen en dan heb ik pas weer geluid bij Dscaler.
Maarja, ik ben nu echt helemaal los.. Dus tja, ondersteunt Showshifter wel of geen geluid over de PCI bus?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels