[XP] Ervaring met SP2 specifiek op 64-bits systemen*

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Mijn computer heeft kuren, en ik ben bang dat ik een nieuwe install nodig heb. Nu heb ik een maand of 3 geleden een keer Windows XP + SP2 integrated geinstalleerd op mijn 64-bits systeempje (Aus A8V Deluxe + AMD Athlon 64-bit 3500+), maar dat gaf niks anders als problemen.

Software die niet opstartte, problemen met WinRAR, Firewall werkte niet, internet werd sloom en het ergste waren de spontane reboots

Waar ik nu benieuwd naar ben zijn de ervaringen van gebruikers die een 64-bits systeem hebben met Windows XP Pro erop met SP2.
Loopt je systeem stabiel? Zijn er problemen met het Security Center? Hoe lang gebruik je SP2 en hoe zit het met de software-compatabiliteit? Geen wegvallende internetverbinding, of trage verbinding?

Ben erg benieuwd naar de reacties op deze vragen, aangezien ik op het hele forum geen duidelijk antwoorden kan krijgen omdat er bijna alleen maar over 32-bits systemen gepraat word.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier een AMD 64 bits systeem met WinXp sp2.

Ik ondervind geen problemen met SP2, ik gebruikt securitycentre ook niet, aangezien deze op het domein zijn uitgeschakeld.

Maar ben nog geen vastloper, bsod of probleem tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Heb je hem los geinstalleerd door een Update van je SP (dus XP + SP1 installed en daarna geupgrade naar SP2) of heb je een schone XP geinstalleerd + SP2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aangezien XP 64bits nog in een betafase zit lijkt het me nuttig dat je de foutrapporten doorstuurt aan Microsoft. Die kunnen aan de hand van de foutrapporten de fouten herstellen.

Ook al eens gekeken of er een nieuwere versie is van WinRAR en de andere software die problemen geeft?

Ik haal ook even de overtollige hoofletters uit de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sanfranjake schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:29:
Aangezien XP 64bits nog in een betafase zit lijkt het me nuttig dat je de foutrapporten doorstuurt aan Microsoft. Die kunnen aan de hand van de foutrapporten de fouten herstellen.

Ook al eens gekeken of er een nieuwere versie is van WinRAR en de andere software die problemen geeft?

Ik haal ook even de overtollige hoofletters uit de topictitel :)
Ik weet dat het een dinsdag is, maar naar mijn weten heeft hij gewoon over Windows XP met SP2 en niet Windows XP 64Bits editie.

Dus Microsoft bellen heeft niet zo'n zin. :)
Het gaat dus echt om WinXp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ik weet dat het een dinsdag is, maar naar mijn weten heeft hij gewoon over Windows XP met SP2 en niet Windows XP 64Bits editie.

Het gaat dus echt om WinXp
Klopt als een bus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb ook nergens problemen mee het gewoon windows xp met sp2 en securety center enzo. werkt al een half jaar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Tnx voor de reacties... Ik ga het vanavond (of van het weekend) dan maar weer eens proberen.

Hopen dat het deze keer beter gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:28:
Mijn computer heeft kuren, en ik ben bang dat ik een nieuwe install nodig heb. Nu heb ik een maand of 3 geleden een keer Windows XP + SP2 integrated geinstalleerd op mijn 64-bits systeempje (Aus A8V Deluxe + AMD Athlon 64-bit 3500+), maar dat gaf niks anders als problemen.

Software die niet opstartte, problemen met WinRAR, Firewall werkte niet, internet werd sloom en het ergste waren de spontane reboots

Waar ik nu benieuwd naar ben zijn de ervaringen van gebruikers die een 64-bits systeem hebben met Windows XP Pro erop met SP2.
Loopt je systeem stabiel? Zijn er problemen met het Security Center? Hoe lang gebruik je SP2 en hoe zit het met de software-compatabiliteit? Geen wegvallende internetverbinding, of trage verbinding?

Ben erg benieuwd naar de reacties op deze vragen, aangezien ik op het hele forum geen duidelijk antwoorden kan krijgen omdat er bijna alleen maar over 32-bits systemen gepraat word.

Alvast bedankt _/-\o_
Ik heb sinds kort ook XP SP2 draaien op mijne nieuwe Athlon64 3000+ (Winchester) op een K8NS 250 bordje. Het rare is dat ik een hele dag zwaar met bijvoorbeeld Audition kan tekeer gaan met 150meg+ grote files en dat zonder enig probleem, terwijl ik de dag daarna een BSOD kan krijgen terwijl ik niet eens ergens op geklikt heb na het booten.

99% van de tijd draait heel die config dus stabiel en heel sporadisch gaat het onderuit op niks.

Dus mijn ervaring is eigelijk beetje dubbel, langs de ene kant heel tevreden maar ik vind geen oorzaak van die sporadische BSOD's...

De fouten zijn telkens filesystem related dus ik denk dat ik een dezer mijn systeem eens ga voorzien van een nieuwe systemdisk voor windows zelf. Momenteel zit er een recente 80gig maxtor in die geen enkele fout geeft met de PowerMax tool, maar toch vertrouw ik hem niet echt meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

was iets met DEP toch?
Microsoft today confirmed that there is a problem with SP2 and Athlon 64 systems and the system rebooting indefinitely.

SYMPTOMS
After you install Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2), your computer repeatedly restarts. You do not receive an error message.
CAUSE
This issue occurs if all the following conditions are true:
You install the 32-bit version of Windows XP SP2 on a computer that has an AMD 64-bit processor.
You configure your computer to enforce data execution prevention (DEP). DEP is also known as no-execute protection.
You installed hardware that requires the Mpegport.sys driver.
When you restart your computer after you install Windows XP SP2, the Mpegport.sys driver tries to write data to a memory location that is monitored by DEP. This behavior causes the computer to restart.
So basically Microsoft screwed something up with regards to the NX flag on the Athlon64 chips (which is supposed to protect end users from buffer overflow exploits). I have heard of several other cases of the continual reboots on non-Athlon 64 systems so I would suggest avoiding SP2 until this mess is sorted out.
van hier: http://www.forums3d.com/index.php/topic,11984.0.html

Genoeg te vinden met google zo te zien

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayian_leo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04-2023
Op mijn Asus K8V SE met AMD64300+, lukte het eerst niet om WinXP te installeren, maar dat had wellicht te maken met beplaade BIOS instellingen en het geheugen.

Toen het uiteindelijk goed stond, en het lukte om WinXP SP2 te installeren, loopt het erg stabiel, nog geen BSOD gehad of vastlopers.

Ook het verhaal over die Mpegport.sys driver heb ik gekeken of ik die moest uitschakelen, maar bij mij kan ik er niets over vinden dat het ingeschakeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wil de XP-prof(32-bit) gewoon helemaal niet draaien als SP2 geïnstalleerd is, zoals ook te lezen is in dit topic: "[XP-SP2] Niet compatible met amd 64"

Ik ben er nog mee bezig, mijn gevoel zegt echter dat ik XP-SP2 i.c.m.deze hardware ook niet goed aan de praat krijg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
AMD 64 bits systeempje, en heb ook problemen met programma's soms.
Sommigen sluiten gewoon af, en sommigen starten helemaal niet meer op.
Dit heb ik sinds ik SP2 heb, dus ik weet vrijwel zeker dat het daaraan ligt.

Af en toe ook een paar spontane freezes en spontane reboots

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 11-03-2005 22:16 ]

Pagina: 1