Toon posts:

ADSL Doe het zelf instalatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heet iemand ervaring met het zelf installeren van ADSL ipv laten monteren?

Zit er aan te denken om het zelf te doen, scheelt toch weer een paar honderd piek.

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28
En het is nog zo gebeurd ook.

Bij mij, niet meer dan een uur. In de praktijk zal het nog sneller gaan, maar ik moest nog nieuwe kabel plaatsen.

Ik gok dat je binnen een half uur al aan het internetten bent. Zo moeilijk is het niet en met de handleiding is het goed te doen.

Veel succes

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:52
Gewoon zelf doen.

Verwijderd

Inderdaad gewoon zelf doen. Je hebt niet eens gereedschap nodig. Het is echt maaar 10 minuten werk.
Da's inderdaad snel veel geld bespaard :)

Verwijderd

zelf doen!

Verwijderd

Het verschilt een beetje per DSL modem, maar de meeste zijn inderdaad errug simpel te installeren.
De DSL modem is meestal zijn eigen DNS, en heeft een eigen intern IP adres en een Extern vast Ip adres.
Simpel dus.

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 16:41 schreef quadraplex het volgende:
Je hebt niet eens gereedschap nodig.
Ow, jij bijt de telefoonlijn door met je tanden >:)
Je moet toch een filter(splitter) inbouwen ;)

en koop die Boomslang nou es :)

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
Maakt het ook nog wat uit wat voor netwerk kaart je in je pc zet, een dure 3com of zo'n goedkoop ne2000 kaartje?
100 of 10 mbit?
Wie kan mij dit vertellen?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
ik heb MXstream met een Realtek kaartje naar de modem toe... op 10 Mbit want anders gaat windows moeilijk doen... blauwe schermen enzo.:(:( Maar op 10 Mbit werkt ie goed en meer heb je toch niet nodig want sneller gaat ADSL (nog) niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Is heel goed zelf te doen hoor heb ik ook gedaan en afhankelijk van of je nog veel snoer moet neerleggen enzo duurt het misschien iets langer dan een halfuurtje :)

• bulletje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 21:13
Vraagje heb adsl aangeschaft.(nog niet thuis gekregen).
Wat voorn draad moet er vanaf de splitter naar het ethernetmodem.(utp of telefoon lijn)
Worden er ook nog kabels bij geleverd utp kabels bij het pakket.
Mijn geval heb ik gekozen voor het doehetzelf pakket.

Verwijderd

Telfoonlijnof UTP, maakt voor het modem niet uit, als er maar twee draadjes vanaf de splitter naar het modem gaan. Ikzelf gebruik een goedkope 2 aderig kabeltje, werkt goed, bandbreedtes ruim boven de 400kbs.

Verwijderd

NOU BIJ MIJ IS HET DUS NIET GOED GEGAAN.... wat doen die lame KPN mongolen keuren het goed.. en wat blijkt achteraf ik heb geen ISRA-punt..... Probleem dus... KPN heeft geen oplossing en elke keer dus als er gebeld wordt ben ik mijn verbinding kwijt en als de computer aanstaat dan stoort dat het telefoon signaal (dus crappie kwaliteit)

Verwijderd

Zelf doen = Echt Kakkuh zonder Douwuh... :o

Als je het nu aan vraagt heb je, indien nodig, nog zo'n 2,5 week de tijd om kabeltje in huis te trekken.
:z :z :z :z :z

• Damien_psi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
zelf gedaan en het werkte in twee keer.
Ik had de handleiding niet goed gevolgd.

maar zorg ervoor dat je wel een beetje ervaring hebt of iemand in de buurt heb die dat heeft. Als je alles namelijk in huis hebt en het werkt niet binnen dezelfde avond dan slaap je erg slecht. (dat zou namelijk doen)

"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 17:38 schreef Decs het volgende:

[..]
Ow, jij bijt de telefoonlijn door met je tanden >:)
Je moet toch een filter(splitter) inbouwen ;)

en koop die Boomslang nou es :)
Beetje late reactie, maar ja je kunt niet alles bijhouden he?

Bij mijn DHZ-pakket zaten alle snoertjes met stekertjes en al erbij, ik had dus letterlijk geen gereedschap nodig. Die splitter had gewoon stekeringangetjes :P.

En wat die Boomslang betreft, als ik wat meer verdiende had ik 'm allang gekocht hoor :o

Edit Typo's |:(

• bulletje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 21:13
Nu nog wachten tot het geleverd wordt.:)
Pagina: 1