Schoonmaken pc met compressor

Pagina: 1
Acties:
  • 1.054 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 20:07
Hey,

Ik knutsel vaak met pc's en maak ze altijd ff schoon (kleine moeite).
Ik gebruik altijd van die busjes met perslucht a 7 euro en daar kan ik 1 echt vieze pc goed mee schoon maken... dit gaat best in de papieren lopen aangezien ik nogal veel familie heb die bij mij aankloppen.

Ik wil dus graag een compressor... maar en nu komt de echte vraag: Welke moet ik kopen en eventueel met welke hulpstukken?

Het moet natuurlijk een niet al te grote compressor zijn en ook niet te krachtig anders blaas ik me componenten eraf :) (wat is eigenlijk een goeie druk? 10 bar?).

Dus... iemand die weet waar ik zoiets kan kopen? Ik wil een kant en klaar ding kopen (muv de hulpstukken indien nodig) want zelf iets in elkaar zetten gaat me net ff te ver (geen verstand / gereedschap voor).

alvast bedankt voor de nuttige reacties!

ps. Ik heb het forum afgezocht maar kan niets vinden over de compressors die iedereen gebruikt (denk meeste van de fietsenmaken ofzoe, maar die zijn me net ff te groot ;))

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Verwijderd

Ik gebruik zelf altijd een compressor.
Dus busjes zijn in verhouding veels te duur.
Ik geloof dat die van mij +-10 bar kan.
Ik kan er in ieder geval m`n bandjes van m`n wielrenfiets mee oppompen (8bar)
En verder gebruik ik geen hulpstukken of wat dan ook.
Verder ook nog niks van componenten gesloopt ;)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:22
Je kan het ook gewoon met een fles doen, moet je wel duiken voor je hobby :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• MavhRik
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:27:
Welke compressor gebruik je dan? En waar kan ik die "halen".

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• MavhRik
Aphelion schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:28:
Ik heb wel me brevet maar geen eigen tank :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon een simpele kinzo compressor werkt al goed genoeg.

Zijn zowat te koop bij elke DHZ-zaak in nederland :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 10:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Bij Gamma of andere bouwmarkten kan je zat kopen wat voldoet aan wat jij wilt. Luchtpistool en slang erbij klaar...... dat is toch niet zo moeilijk te vinden. Je kan ook een vette Creemers 2 cylinder compressor kopen, maar dan moet je flink in de zak blazen. Die draait wel de rest van je leven.

Anders een stofzuiger met wat kleine hulpstukken, werkt ook best en je blaast het niet van de ene plek naar de andere.

[ Voor 21% gewijzigd door OgWok op 08-03-2005 15:35 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12 16:26
Aphelion schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:28:
Volgens mij zijn die nog veel duurder om te laten vullen dan zo'n spuitbusje :P
OgWok schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:33:
Anders een stofzuiger met wat kleine hulpstukken, werkt ook best en je blaast het niet van de ene plek naar de andere.
Stofzuigers zijn best wel statisch vaak, dat lijkt me dus niet zo'n goed idee :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12 10:10
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:27:
Hier hebben we ook een compressor, gewoon een van de Praxis. Zo'n standaardmodel die normaal gesproken maximaal 8 bar aankan, was toen iets van €80 of €90? Daar verkopen ze ook gelijk een luchtpistool en slang en eventueel nog wat andere dingetjes.

Erg handig, ook voor andere dingen dan de PC.

Offtopic:
Wielrenbanden op 8 bar?

Edit:
Ik had even het stukje van "niet te groot" gemist. Dus misschien is dit wat voor jou? Trouwens lijkt een goede werkdruk 2 bar, in ieder geval zo laag mogelijk. Het is maar stof, blazen werkt ook al namelijk. En dat lijkt me nou ook geen 10 bar.

www.conrad.nl >>> Auto-hifi & auto-accessoires >>> Auto-onderhoud >>> Luchtpompen & -compressoren:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/8000_8999/8500/8500/8501/850160_BB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Freaky Maus op 08-03-2005 15:54 ]

Specs

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat zo'n compressor voor in je auto hier heel geschikt voor zou zijn. Zoiets als dit dus:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...2662&item=4363676132&rd=1

Moet je alleen wel een trafo erbij nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door mjszwo op 08-03-2005 15:46 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12 15:23

JHMvP

Veritas logica est

inVision schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:23:
Het moet natuurlijk een niet al te grote compressor zijn en ook niet te krachtig anders blaas ik me componenten eraf :) (wat is eigenlijk een goeie druk? 10 bar?).
Wij blazen al jáááááren de PC's schoon met de bedrijfscompressor (10bar) die onze fabriek "op druk houdt" en -hoewel we wél de fans altijd vasthouden tijdens het blazen- heb ik nog nóóit een component zien wegvliegen...en dat zegt niet iets over mijn gezichtsvermogen. :+

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• MavhRik
Hoe zit het dan met het spuitstuk... daar komt toch alleen lucht uit als je hem indrukt (fietsband ventiel...) dan moet je toch een opzetstuk hebben oid?

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13

AirX

Tweak Guru

Caponi schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:45:
Ik denk dat zo'n compressor voor in je auto hier heel geschikt voor zou zijn. Zoiets als dit dus:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...2662&item=4363676132&rd=1

Moet je alleen wel een trafo erbij nemen.
Nee, niet doen. Die dingen kunnen wel een hoge druk opbouwen, maar niet continu een grote luchtstroom leveren, je krijgt dus maar een beetje wind :P

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16
inVision schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:47:
Hoe zit het dan met het spuitstuk... daar komt toch alleen lucht uit als je hem indrukt (fietsband ventiel...) dan moet je toch een opzetstuk hebben oid?
Afbeeldingslocatie: http://www.sportduikwinkel.nl/webshop/images/ag01.jpg
http://www.sportduikwinke...divetools/luchtspuit.html

Werkt goed :)

Elk jaar moet mn pc hier aan geloven, mn laptop (vooral het toetsenbord) eens in het half jaar...

[ Voor 12% gewijzigd door marccom op 08-03-2005 15:53 ]

Whoop!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

mja kan prima je meot alleen er niet te veel druk opzetten. wat makkelijk is een hulpstuk te kopen in de vorm van een pistool zijn niet duur maar ideaal hier voor.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien ook wel handig om een compressor te nemen die al het vocht vasthoud en niet meeblaast.
Of zou in een compressor niet zoveel vocht zitten?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16
arjants schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:53:
Misschien ook wel handig om een compressor te nemen die al het vocht vasthoud en niet meeblaast.
Of zou in een compressor niet zoveel vocht zitten?
Je hebt van die "vochtwisselaars" ofzo (kan zo 123 niks vinden), een glazen bolletje aan het aansluitpunt op de compressor wat de lucht van het water/vocht scheidt.

Whoop!

• MavhRik
Zou dit iets zijn? http://www1.nl.conrad.com...topt=&price=Geen+prijs%21

Geeft deze wel een continu druk? Ik heb er echt de ballen verstand van |:(

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 00:47

Twarp

just grin...

Op marktplaats kan je wel goedkoop een duikfles vinden en een vulling zal ook niet te duur zijn, meestal een paar euro's.

Ik duik toevallig ook en ik gebruik ook mijn fles voor het reinigen. Alleen zorg ik er wel voor dat ik de eerste trap aangesloten heb want 200 bar is net even iets teveel van het goede om je schoon te blazen.

Meh ...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

inVision schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:58:
Zou dit iets zijn? http://www1.nl.conrad.com...topt=&price=Geen+prijs%21

Geeft deze wel een continu druk? Ik heb er echt de ballen verstand van |:(
Aangezien ze bij echte profi oplossingen al gauw in de tienduizenden euro's lopen, lijkt het me sterk dat Corad zoiets in voorraad heeft :+
Maar een 'compressor' zoals je bij de Gamma kunt kopen zal prima voldoen bij de topicstarter denk ik, die heeft echt geen 10 pascal continue nodig :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook een compressor om uit te spuiten.. die kleine dingeetjes van de gamma voor autobanden zijn waardeloos- geven heel weinig druk. Vocht hoef je je niet zo een zorgen over te maken. Tjah, voor euro of 100 zal je wel een compressortje hebben. Ik zet zelf zonder blikken of blozen 8 bar in die computer- en dan is een beetje tank wel handig, want dat kan zo'n motor niet continue leveren... Meestal krijg je er al een cheap ass spuitstuk bij, en die volstaan prima =) Kijk dus naar een Ferm oid voor eurotje of 100~150... Duikfles is een leuk idee, maar imho toch onhandig- uiteindelijk moet je wel hervullen. Plus dat zo'n compressor best handig is, ik gebruik em zelf ook steeds vaker voor andere doeleindes, was zn geld zeker waard.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 18:23 ]

• MavhRik
moto-moi schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:17:
[...]

Aangezien ze bij echte profi oplossingen al gauw in de tienduizenden euro's lopen, lijkt het me sterk dat Corad zoiets in voorraad heeft :+
Maar een 'compressor' zoals je bij de Gamma kunt kopen zal prima voldoen bij de topicstarter denk ik, die heeft echt geen 10 pascal continue nodig :)
Ik weet niet wat jij hebt gezien, maar ik bedoel deze:
ACCUCOMPRESSOR AT-102/2
Artikelnr.: 854846 - 8A

Prijs slechts 49,95 EUR

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/8000_8999/8500/8540/8548/854846_BB_00_FB.EPS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/8000_8999/8500/8540/8548/854846_LB_00_FB.EPS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/8000_8999/8500/8540/8548/854846_RB_00_FB.EPS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/8000_8999/8500/8540/8548/854846_ZB_00_FB.EPS.jpg

Perslucht is nu draagbaar. Onze compressor AT-120/2 levert op ieder moment met een 9,6 V NiCd-accu perslucht met een max. druk van 13,79 bar. Als optie kunt u de compressor ook aansluiten op de sigarettenaansteker. De aansluitkabel wordt meegeleverd. Het geringe gewicht en het geringe formaat van deze elektrische luchtpomp maken een gemakkelijke éénhandsbediening mogelijk. Manometer voor het aangeven van de luchtdruk.
Technische spec.: Accucapaciteit 1,5 Ah • Druk 13,79 bar
Omvang levering: 2 NiCd-accu's • Compressor met manometer • Oplader • Voedingsadapter • Aansluitkabel voor sigarettenaansteker • Verschillende ventieldoppen • Kunststof koffer.

Incl. 2 accu´s
In handige koffer
http://www.conrad.nl/ zoek op compressor en daar staat hij tussen.

De site van conrad staat deeplingen niet echt toe... en ik ben de topicstarter ;)
AirX schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:49:
[...]

Nee, niet doen. Die dingen kunnen wel een hoge druk opbouwen, maar niet continu een grote luchtstroom leveren, je krijgt dus maar een beetje wind :P
Hij zegt dat het juist wel continu moet zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door MavhRik op 08-03-2005 19:09 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

leuk en aardig allemaal, maar mag ik opmerken dat ik em pc altijd schoonmaak met een stofzuiger :D:D
gaat PRIMA, nooit iets kapot gegaan, perfect schoon, en hardnekkige zooi, daar heb men de kwast voor uitgevonden.
toch kan ik wil begrijpen dat een compressor oid een ietwat hogere PRO-factor biedt :D

MSI GX660R for the win!

• MavhRik
uberotto2086 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:13:
leuk en aardig allemaal, maar mag ik opmerken dat ik em pc altijd schoonmaak met een stofzuiger :D:D
gaat PRIMA, nooit iets kapot gegaan, perfect schoon, en hardnekkige zooi, daar heb men de kwast voor uitgevonden.
toch kan ik wil begrijpen dat een compressor oid een ietwat hogere PRO-factor biedt :D
Ik hebruik de stofzuiger altijd nadat ik er met luchtdruk doorheen ben gegaan om me kamer schoon te maken ;) Met een stofzuiger kom je niet in je voeding... dan moet je alles gaan openschroeven en loshalen... luchdruk is gewoon relaxt alleen die kut busjes zijn zo duur... vandaar compressor!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

je voeding schoonmaken door er keihard tegenaan te blazen, is dat zo ideaal, lijkt me niet dat je em zo superschoon krijgt. Zo wel, dan weet ik wat ik morgen ga halen.

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Ik kocht ooit een accu-compressortje bij Lidl voor ca 15 Eur.
Dat ding is bedoeld om luchtbedden, rubberboten etc op te blazen en is niet voor hogedruk, maar luchtvolume "geoptimaliseerd".
Ook bij de Vrijbuiter in Rhoden (kampeerzaak) zag ik soortgelijke dingen voor 12v maar ook 220v
Werkt prima, natturlijk geen 10 bar, maar prima voor het doel

Fred

Verwijderd

uberotto2086 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:20:
je voeding schoonmaken door er keihard tegenaan te blazen, is dat zo ideaal, lijkt me niet dat je em zo superschoon krijgt. Zo wel, dan weet ik wat ik morgen ga halen.
Ja, het is perfect. Werkt feilloos, geeft perfect resultaat... En die draagbare dingen hier, en die gamme pompjes, die kunnen toch never nooit een stevige stoot lucht geven? Ze geven wel lekkere druk, maar daar heb je zo weinig aan als er weinig lucht uitkomt

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12 11:19

Night89

Als je alles op een rijtje heb

wij hebben hier een Kinzo Compressor van de gamma, doet het perfect :)

was incl slang en hulpstukkenpakket eurie of 70 d8 ik ( aanbieding)

is ook voor autobanden/voetballen ( gewoon met het spuitstuk tegen de luchtinlaat houden, werkt perfect >:)

gebruik hem al een tijdje voor alle pc's hier (4)

Met Vriendelijke Groet,

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

zou, persoonlijk geen compressor gebruiken, er komt altijd vocht mee uit de opgezogen lucht, filters houden ook niet alles tegen.

het het wel eens gehad dat ik op een plaat spoot en na een seconde of 2 zat er een natte plek.

(niet doordenken ;) :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Tinus op 08-03-2005 20:20 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• MavhRik
Tinus schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:19:
zou, persoonlijk geen compressor gebruiken, er komt altijd vocht mee uit de opgezogen lucht, filters houden ook niet alles tegen.

het het wel eens gehad dat ik op een plaat spoot en na een seconde of 2 zat er een natte plek.

(niet doordenken ;) :P )
't is maar goed dat je dat laatste erbij zet :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
Meestal laat ik onze oude ferm compressor rammelen tot ie 4 bar heeft, leg ik die PC op een tafeltje en spuit ik vanaf ongeveer een meter afstand die hele compressor leeg. Je componenten blijven staan en de luchtverplaatsing is genoeg om een enorme stofbende in de garage te maken :P

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 11:29
let erg goed op met standaard compressors, de ellende is dat er nog wel eens vocht in zit.
Zit wordt je PC ingeblazen wat niet goed werkt.

Op het werk doe ik het zelf ook met perslucht alleen deze heeft een 2x2tal vochtafscheiders

maar je hebt gelijk het loont de moeite snel verhouding busje/goedkope compressor is erg scheef

Verwijderd

Freaky Maus schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:38:
[...]

Hier hebben we ook een compressor, gewoon een van de Praxis. Zo'n standaardmodel die normaal gesproken maximaal 8 bar aankan, was toen iets van €80 of €90? Daar verkopen ze ook gelijk een luchtpistool en slang en eventueel nog wat andere dingetjes.

Erg handig, ook voor andere dingen dan de PC.

Offtopic:
Wielrenbanden op 8 bar?

Edit:
Ik had even het stukje van "niet te groot" gemist. Dus misschien is dit wat voor jou? Trouwens lijkt een goede werkdruk 2 bar, in ieder geval zo laag mogelijk. Het is maar stof, blazen werkt ook al namelijk. En dat lijkt me nou ook geen 10 bar.

www.conrad.nl >>> Auto-hifi & auto-accessoires >>> Auto-onderhoud >>> Luchtpompen & -compressoren:

[afbeelding]
Wielrenbanden idd op 8 bar :P Soms 8.5
Als je minder erin doet b.v. 6 bar wil de band in een scherpe bocht wel eens "dubbel klappen" en dan ga je geheid op je snavel :P
Pagina: 1