Toon posts:

Geruis, gekraak van A7N8X-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik momenteel de soundstorm-geluidskaart van de nforce2ultra400 van mijn A7N8X-E Deluxe moederbord.
Ik ben er niet zo tevreden mee. Ik kan niet meer tegen dat geruis! Het blijft maar irriteren en het geluid verandert als je de muis beweegt. Ik al flink gezocht naar oplossingen (en er zijn veel mensen met hetzelfde probleem met de A7N8X) maar geen enkele heeft me kunnen helpen.

Dus ik ben van plan om een nieuwe geluidskaart te kopen en daar mijn Zalman 5.1 hoofdtelefoon op aan te sluiten.

Mijn keuze valt momenteel op de:
Audigy 2 Value

> Maar zal ik dan geen geruis meer horen? Zitten hier soort van filters op?

> Heb ik dan een 5.1 of 7.1 geluidskaart? 7.1 is altijd goed meegenomen :9 Er zijn verschillende geluiden bij het volgende topic zeggen ze 5.1 (hier zeggen ze ook dat het geen EAX4 heeft):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/890948/
Maar bij de creative site (hierboven is een link) en hetvolgende koopadres:
komplett.nl
Vertellen ze me dat het 7.1 is.

> En kan ik naast mijn 5.1 koptelefoon ook een microfoon aansluiten?

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 15:07 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Het gekraak komt waarschijnlijk door een hoge load op je southbridge, of door storing door straling van deze of gene componenten. Ik had er ook last van, maar toen heb ik ook een audigy gekocht. Nergens last van, bovendien heb je minder CPU usage voor sound, omdat de audigy's een eigen sound processor hebben, dus meer fps ;)
Als je voor ultiem geluid gaat, zou ik btw voor een audigy 2 zs platinum gaan, waar voor je geld nl...

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
uberotto2086 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:14:
Het gekraak komt waarschijnlijk door een hoge load op je southbridge, of door storing door straling van deze of gene componenten. Ik had er ook last van, maar toen heb ik ook een audigy gekocht. Nergens last van, bovendien heb je minder CPU usage voor sound, omdat de audigy's een eigen sound processor hebben, dus meer fps ;)
Als je voor ultiem geluid gaat, zou ik btw voor een audigy 2 zs platinum gaan, waar voor je geld nl...
dat hoger fps staat me wel aan >:)
maar waarom een ZS platinum? kost me 120 euro meer :/
misschien is de Creative Soundblaster Audigy 2 ZS ipv Creative SoundBlaster Audigy 2 Value een optie(dit is maar 15 euro duurder) Maar wat bied die ZS me nou meer.

Verwijderd

Als dat een mobo met soundstorm is (en voor zover ik weet is het dat) is het FPS verhaaltje onzin. Uit verscheidene test blijkt zelfs dat soundstorm beter presteert dan een audigy.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:03:
Als dat een mobo met soundstorm is (en voor zover ik weet is het dat) is het FPS verhaaltje onzin. Uit verscheidene test blijkt zelfs dat soundstorm beter presteert dan een audigy.
volgens mij was het zo:

audigy 1 < soundstroom < audigy 2
links die het meerst CPU vreten en rechts het minst. Correct me if im wrong B)

Verwijderd

Topicstarter
vanochtend een Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk
bij komplett.nl gekocht voor 63 euro incl verzendkosten. Krijg hem morgen binnen.

ik heb ook nog gezocht op dat performence maar idd de soundstroom gaat zuiniger met de CPU rekenkracht om. (dus met Audigy2 heb ik minder FPS dan met soundstorm)

Hopelijk is dat gekraak dan weg. :)

7.1 here i come..! :P

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag binnen direct geinstalleerd

En JA het gekraak is weg...1!!!!! heerlijk ! :)

edit:

zojuist lekker gespeeld. Maar ik vind het geluid beter dat van die soundstorm. En bovendien bij 3DMark Soundtest daalt de FPS maar met minder dan 1 frame.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 17:38 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Misschien overbodig hoor, maar ik heb hetzelfde mobo, en als ik mijn Line in / Aux / You name it - inputs niet mute, heb ik ook zo'n ruis. Als ik scroll met de muis piept het zelfs een beetje.
Ook activiteit van de pc zorgt dan voor gekraak.
Dus voor LittleTeun is het nu te laat (of je moet het al gedaan hebben), maar mute _al_ je inputs eens die je niet gebruikt (ook CD).

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Elektronicanet schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:06:
Misschien overbodig hoor, maar ik heb hetzelfde mobo, en als ik mijn Line in / Aux / You name it - inputs niet mute, heb ik ook zo'n ruis. Als ik scroll met de muis piept het zelfs een beetje.
Ook activiteit van de pc zorgt dan voor gekraak.
Dus voor LittleTeun is het nu te laat (of je moet het al gedaan hebben), maar mute _al_ je inputs eens die je niet gebruikt (ook CD).
idd ik heb alles al eens gemute. :r Tot de output toe :P Maar dat gekraak bleef. :'(

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:22:
[...]

idd ik heb alles al eens gemute. :r Tot de output toe :P Maar dat gekraak bleef. :'(
Heb je al gekeken of er bij geavanceerd nog andere dingen te vinden zijn? Bij mij stond 'Mono OutPhone' namelijk verborgen waardoor ik hem niet kon muten, even aanzetten, muten, klaar. En dat terwijl ik ook op het punt stond om een nieuwe geluidskaart te kopen: bleek gelukkig nergens voor nodig te zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kuhlie op 22-03-2005 16:29 ]

Pagina: 1