Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IR bibliotheek onder JAL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een PIC project (16F628) ben ik op zoek naar een mogelijkheid om via IR (RC5) een pic te besturen, dat wil zeggen RC5 code gebruiken om bits (lees fetjes, LEDs enz) in en uit te schakelen en om data via IR naar de pic eeprom te schrijven.

Ik schrijf in assembler en JAL, IR via assembler vind ik niet echt eenvoudig en nu zoek ik een JAL library voor IR.

Tot mijn verbazing heb ik nog niets kunnen vinden, zijn er eigenlijk al IR libjes voor JAL? Kan iemand mijn hierbij helpen?

<offtopic>
Mijn eigenlijke bedoeling is een software (subroutine) bibliotheekje te maken in assembler EN JAL (ik kan niet kiezen :? ) voor diverse losse hardware modules (hardware heb ik al) waarmee ik diverse ontwerpen snel kan realiseren.

Ik schrijf (zoek uit) dus de routines in asm EN jal!
Wat tussen haakjes staat heb ik al uitgezocht
Op mijn verlanglijstje staan:

LCD module aansturen (JAL)
via IR lezen/schrijven naar PIC (nop)
lezen en schrijven naar EEPROM (asm)
hardware RS232 lezen/schrijven (asm)
PWM (asm)
interrupt routines (asm)
nauwkeurige delay routines (altijd handig!) (asm)
I2C communicatie tussen PICs (die dit ondersteunen) (nop)
naar CF-kaartjes lezen/schrijven (nop)

zodra ik deze routines heb geschreven/verzameld zal ik de source hier en op mijn site posten inc. duidelijke comment zodat iedereen hiermee aan de slag kan!
</offtopic>

Verwijderd

ik ben tijdje met rc5 ir bezig geweest. Er zijn speciale ontvangers en daar komt voor rc5 een bitstroom uit als hij een commando ontvangt. Als je er voor zorgt dat pic die stroom herkent en daar dingen aankoppelt moet het goed gaan
google eens naar rc5 philips dan is van een hoop knoppen op een standaart ab na te gaan welke code ze sturen

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Maar de hardware heb ik al en deze werkt goed, onder assembler, ik zoek echter JAL libraries voor IR.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:20:
Thanks,

Maar de hardware heb ik al en deze werkt goed, onder assembler, ik zoek echter JAL libraries voor IR.
kun je dan niet beter in een ander forum zoeken?
hardware heb je dus al, software is dit dus

PSN: djmurcielago

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
Probeer eens op www.circuitsonline.net , en plaats hetzelfde bericht eens op hun forum.