Toon posts:

Marktplaats ver-ebayed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag aan het bieden op marktplaats, komt er bij bod bevestiging opeens te staan:
Ik accepteer de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid

Nou is dat hele privacybeleid nieuw voor mij en de dingen die erin staan zijn ook niet al te positief..
Daarnaast is dat privacybeleid alleen te zien zodra je een bod uitbrengt.

Voor de mensen die het alvast willen lezen:
http://www.marktplaats.nl/help/privacybeleid.htm

grr zie mezelf terug op google dat was niet mijn bedoeling.. vandaar lichte aanpassing

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 20:29 ]

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:59
Ik heb nog geen email van Marktplaats gekregen, het was mij nog niet opgevallen.
Wat mij altijd zo tegenzat van Ebay, is dat je ellenlange aanmeld procesdures hebt, met beveiligingen en bevestigingen. Ook als je wat wilt verkopen blijft je bezig met registreren ed. Terwijl het bij marktplaats heel eenvoudig is om ergens op te reageren. Ik hoop dus dat ze dat zullen behouden

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

qless

...vraag maar...

Ik hoop dat ebay niet dezelfde fout maakt als na de overname van ibazar. Ibazar was simpel en snel en werd dus goed gebruikt, ebay is traag, lange ingewikkelde aanmeldprocedure en wordt dus veel minder gebruikt.

Nu dus hetzelfde met marktplaats, hopelijk heeft ebay geleerd van hun fouten...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

tenzij er geen telfoon nummer bij staat kun je vaak beter bellen. Veel aanbieders kijken niet vaak op internet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
He dat is een handige tip daar had ik zelf nog niet bij stilgestaan.. en er liggen geen gegevens vast en het werkt ook nog veel directer..
Helaas stond er bij mijn advertentie uitdrukkelijk bieden.. ;)

Verwijderd

marktplaats.nl word steeds slechter en slechter, speurders.nl knalt ze eruit denk ik.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:56
Als u geen marketing communicaties van ons wilt ontvangen, kunt u dat eenvoudig aangeven door ons hiertoe op ieder moment een e-mail te sturen op privacy@marktplaats.nl.
In Nederland is minimaal een opt-in gewenst, liever een double opt-in. Dus mochten deze mensen gaan spammen (mail zonder dat er om gevraagd is) dan is dat simpel op te lossen door ze aan te melden bij spam-cop. Meeste servers maken namelijk gebruik van white/black lists, dus mochten ze daar op terecht komen dan laten ze het wel in de toekomst

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Vraagje aan de Topicstarter:

Heb je een bonuskaart, een gsm, doe je mee aan spaarpunten acties ? Als je op 1 van deze vragen Ja moet antwoorden, dan vind ik je erg Paranoide ten aanzien van Marktplaats. "woei, ze zullen eens een spam-mailtje sturen". Met deze door mij genoemde dingen weet men veel meer van je dan jij denkt.

Verder, google maar eens naar Wet bescherming Persoonsgegevens. Dikke kans dat daar de antwoorden op jouw vragen staan (met name over dat geldbedrag)

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
offtopic:
Ach ja, Marktplaats is altijd al belachelijk geweest; er staan vanaf de oprichting al overal op de site spelfouten, gramaticaal incorrecte zinnen met tevens een slechte interpunctie en allemaal van dat soort ongein.

Dat is nooit veranderd in al die tijd dat het een professioneel bedrijf is, het is maar wat je professioneel vindt, toch?

Verder zijn er ook altijd van die achtelijke dingen; dat je advertentie wordt verwijderd omdat de prijs zogenaamd boven de 200 euro is, terwijl er in feite duidelijk een vaste prijs van bijvoorbeeld 180 euro in je advertentie staat, is niet ongewoon.

Verwijderd

Topicstarter
labtech schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:20:
Vraagje aan de Topicstarter:

Heb je een bonuskaart, een gsm, doe je mee aan spaarpunten acties ? Als je op 1 van deze vragen Ja moet antwoorden, dan vind ik je erg Paranoide ten aanzien van Marktplaats. "woei, ze zullen eens een spam-mailtje sturen". Met deze door mij genoemde dingen weet men veel meer van je dan jij denkt.

Verder, google maar eens naar Wet bescherming Persoonsgegevens. Dikke kans dat daar de antwoorden op jouw vragen staan (met name over dat geldbedrag)
Alleen een GSM maar wat me vooral dwars zit (heeft niks met paranoide te maken) is dat ik nu verplicht toestemming moet geven dat ze alle info over mij mogen gebruiken zoals hun dat willen
Met dit topic hoop ik dan ook mensen te vinden die daar al ervaring mee hebben..

Maar kennelijk is het pas kort ingevoerd ofzo zo vaak zit ik namelijk ook niet te bieden.

Verwijderd

In vergelijking met andere bedrijven vind ik het eigenlijk erg netjes van Markplaats. Het krijgen van inzage in de persoonlijke gegevens, die een bedrijf van jou bezit, is een wettelijk recht. (http://www.justitie.nl/Images/302_tcm35-5235.pdf , hoofdstuk 6 vanaf art. 35)
De meeste bedrijven echter, zijn hiervan niet eens op de hoogte en weigeren dan ook medewerking hieraan. Dat marktplaats wel op de hoogte is en tevens de consument op de mogelijkheid wijst vind ik dan ook een goede zaak. In de Wet Bescherming Persoonsgegevens staat als wettelijk bedrag 10,- florijnen, dus dat is omgerekend 10 euro ;) (effe zonder gekheid; de site van de Stichting Zelfregulering Direct Marketing: www.szdm.nl heeft het over een vergoeding van 4,50 per verzoek.)

Als je naar de praktijk gaat kijken dan is die vergoeding natuurlijk belachelijk hoog. Als elk direct-marketing bedrijf, dat jou opbelt, zich aan de wet zou houden en jou inzage zou geven in je persoonsgegevens (a € 4,50), dan zou je binnen de kortste keren failliet zijn. Ik heb zelfs zoveel wantrouwen in de mens opgebouwd, dat ik bang ben dat er vroeg of laat wel een bedrijfje opstaat dat hierop inspeelt en zodoende een extra zakcentje wil verdienen.

Als laatste wil ik opmerken dat Marktplaats echt niet de enige is die dit soort gegevens verzameld. Dit is volgens mij eerder regel dan uitzondering.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 11:58 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:36
Marktplaats is zowiezo niet meer wat het geweest is... Ze vinden al snel iets meer waard dan 200 euro en willen je zo laten betalen om je zooi te slijten... Afgelopen zomer waren we aan het opruimen en hadden we op een gegeven moment heel veel ouwe troep :+ Dacht van nou misschien iemand die er wat aan heeft dus op Marktplaats gezet teab... Krijg ik een mailtje dat t eraf gehaald is dat ik het maar opnieuw moet plaatsen maar wel ff 6 euro moet betalen! En dat voor 45 half gare vaste autotelefoons (ATF2 voor de kenners ;) )en een oude niet werkende computer...

Marktplaats gemaild dat ik voor degene die 200+ gaf ik het direct persoonlijk kwam brengen onder begeleiding van de fanfare :D Marktplaats vond dat blijkbaar niet zo'n goed idee, IP ban gehad voor een weekje...

Mgoed het is de laatste tijd erg triest gesteld met Marktplaats, de site is verrot traag, foto's werken amper, zoeken geeft verkeerde results en er wordt blijkbaar niet meer gekeken naar de inhoud van advertenties... Je mag blijkbaar tegenwoordig gewoon Windows XP cd's verkopen voor 12 euro per stuk (en dan in de advertentie vermelden dat grotere aantallen goedkoper zijn!). Illegale handel mag dus gewoon weer!

Erg jammer... Ben ook niet weg van speurders.nl en andere marktplaats achtige sites, de tijd is een beetje geweest denk ik. Ebay vind ik zowiezo maar crap, al dat gezeik om eerst te registreren enzo...

Whoop!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:07

trimakassi

haapsie is eepsie!

Hmm, ik heb nu voor het eerst op marktplaats een ad gezet, maar heb niks van bovengenoemde problemen gemerkt. Eigenlijk heb ik niks te miepen over de site. Maar als antwoord op de vraag van de topicstarter, ik lees dit eigenlijk voor het eerst. Ok, je weet dat er iig cookies en privegegevens voor de ad verzamelt zijn en ik wil niet een potje naief gaan doen, maar het genoemde beleid is erger dan ik had gedacht.

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Verwijderd

Het fijne aan marktplaats is dat je heel goed op plaats kan zoeken.

Ik ga namelijk altijd naar uitgebreid zoeken en klik dan vervolgens op de rubriek waar ik in wil zoeken.
Provincie vul ik in
Trefwoord is dan mijn woonplaats
en ik sorteer op datum.

Speurders kan dit niet..

Als ik bv alle computerspullen wil zien in ede dan gaat me dat daar niet lukken doordat, ik een trefwoord moet opgeven. Namelijk pc of wat dan ook. Zo mis je af en toe wat advertenties.

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:07
zover ik gehoord had wou eBay zich juist gaan aanpassen aan marktplaats omdat dit zo'n succesformule bleek te zijn, maar in de praktijk komt hier dus niks van terecht :S

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Pagina: 1