A7N8X-E Deluxe kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Joagertje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04-2013
Ik heb even een vraagje over mijn moederbord. Ik heb afgelopen weekend bijn BIOS willen updaten. Ik heb dit gedaan met behulp van het progje dat ASUS meelevert bij het moederbord. Na dit gedaan te hebben heb ik mijn PC opnieuw opgestart.

Nu begint het probleem. Hij start zonder problemen, maar zodra hij Windows XP wil opstarten kapt hij ermee en probeert hij opnieuw te starten. Als hij dit doet krijg ik de mogelijkheid om hem in de veilige modus te starten of volgens de laatste bekende instellingen. Wat ik hier ook probeer hij start niet geheel op.

Ik heb ik de BIOS al een aantal dingen nagekeken, maar volgens mij staat dit allemaal goed.

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen? Ligt het aan mijn moederbord of is het misschien met de installatie van de nieuwe BIOS misgegaan?

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Bios reset geprobeerd?
hoe lang liep je systeem vlekkeloos voor de bios update?
gaf de biosupdate geen fouten?

En anders flash je hem toch terug naar de oude bios.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• Joagertje
Hij heeft voor de update probleemloos gefunctioneerd. Ik heb bij de update geen fouten gekregen, en heb het via de flash nogmaals geprobeerd omdat ik vermoedde dat er met de BIOS iets niet goed gegaan was. Waarschijnlijk is bij het updaten wel een file gemaakt van de oude BIOS, maar daar kan ik nu niet meer bijkomen.

Welke versie zit er standaard op, bij mijn weten stond ie op 1009?

edit: ik had hem geupdate tot 1013.

[ Voor 5% gewijzigd door Joagertje op 08-03-2005 14:44 ]

Verwijderd

gewoon je oude bios weer erin flashen via dos :)

• Joagertje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:45:
gewoon je oude bios weer erin flashen via dos :)
Waar wordt de oude BIOS dan standaard neergezet?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Joagertje schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:46:
[...]

Waar wordt de oude BIOS dan standaard neergezet?
Als je niet hebt kunnen kiezen om het oude BIOS bestand op te slaan, nergens.

Alle BIOS'en ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 08-03-2005 14:49 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Joagertje
Is een reset van de BIOS ook mogelijk? Of moet hij weer geflashed worden naar een oudere BIOS? 8)7

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 13:21

Shunt

Boe

Joagertje schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:24:
Is een reset van de BIOS ook mogelijk? Of moet hij weer geflashed worden naar een oudere BIOS? 8)7
je moet gewoon even het boekje er bij pakken en even het goeie jumpertje een pinnetje ver zetten. en weer trug zetten dan ben je klaar en waarschijnlijk wat dingentjes trug instellen en dan kijken wat hij dan doet.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Zelfs als je de bios reset dan behoud je de bios versie, dus gewoon terug flashen naar 1.009 ofzo ja. in iedergeval een eerdere versie dan 1.013

-edit- bij mij zat er toen ik hem eerst kreeg PCB1.01 een 1.008 in.

[ Voor 20% gewijzigd door kahm-jai op 08-03-2005 22:42 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• Joagertje
Ik heb het idee na gister nog een aantal dingen geprobeerd te hebben dat hij struikeld over het fiet dat ik gebruik maak van een SATA schijf. In de BIOS krijg ik namelijk alleen maar de DVD speler en brander te zien als primarie master.

Op de een of andere manier probeert de computer windows wel op te starten maar bij het aanroepen van de schijf doet deze niets. De schijf vertoont ook geen activiteit. Als ik echter de comp opstart krijg ik deze schijf wel degelijk te zien, en via de RAID utility geeft deze ook geen problemen aan.

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

boot staat wel op SATA eerst toch?

hoe bedoel je geen activiteit? hij ratelt ook niet? of brand je ledje gewoon niet?

• Joagertje
kahm-jai schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:46:
boot staat wel op SATA eerst toch?

hoe bedoel je geen activiteit? hij ratelt ook niet? of brand je ledje gewoon niet?
Hij ratelde helemaal niet. Heb nog even een aantal dingen geprobeerd:

Na opstarten met XP cd-rom de C-schijf helemaal geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Na dit gedaan te hebben startte mijn PC wel op. >:)

Waarschijnlijk is er toch een conflict ontstaan bij het updaten van mijn Bios tussen het Bios en de Windows installatie. Maar ik weet niet zeker of dit de oorzaak zou zijn, maarja het werkt nu wel weer.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

• aa.loedeman
  • Laatst online: 23-08-2025
Dit is een normaal probleem bij de update van dit moederbord. Bij een vernieuwing van het moederbord, vooral met SATA schijven erin, worden er zoveel chipsets bijgewerkt, dat Microsoft het niet meer leuk vindt. Ik heb het probleem eveneens gehad (vorige week) bij upgraden naar v1013. Een nieuwe Windows installatie verhelpt het probleem: wel iets om rekening mee te houden bij een BIOS update!

Beetje offtopic: Inmiddels heb ik een PGAD2-E Premium en ga ik testen of die het beter doet :) ...

TM3 LR, wit, zwart, aero en trekhaak

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 12:07
Joagertje schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:48:
Ik heb het idee na gister nog een aantal dingen geprobeerd te hebben dat hij struikeld over het fiet dat ik gebruik maak van een SATA schijf. In de BIOS krijg ik namelijk alleen maar de DVD speler en brander te zien als primarie master.

[...]
Voor zover ik weet klopt dit ook en worden SATA schijven in het bios van de A7N8X-Deluxe nergens aangegeven. Althans hier bij 3 pc's ook niet :) Ze komen enkel voorbij tijdens het postscherm van de SATA controller.

• aa.loedeman
  • Laatst online: 23-08-2025
Crash schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:26:
[...]
Ze komen enkel voorbij tijdens het postscherm van de SATA controller.
Klopt! Hier mag ASUS nog wat huiswerk verrichten... Zeker in het begin is het soms een 'ellende' om ze aan de praat te krijgen (SCSI zorgt voor starten van SATA RAID etc.). Maar goed: als het werkt, maar de stabiliteit alles weer goed :) ...

TM3 LR, wit, zwart, aero en trekhaak

Pagina: 1