Toon posts:

Iemand Ervaring met Document Management Systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mijn stage een zogenaamd Document Management Systeem invoeren. Met zo'n systeem is het makkelijker om bestanden te beheren & in te scannen.

Voorbeelden van zulke systemen:
KOFAX
Easyware
Docushare

Heeft iemand mischien ervaring met dit soort systemen, en zijn er punten waar ik rekening mee moet houden bij de invoering van zo'n systeem.

Alvast bedankt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat je wat eigen werk in je topicstart steekt; dit is zo algemeen dat we er weinig mee kunnen. Vraag eens wat demo's aan; probeer eens wat trials en zet ook duidelijk eiesen mbt workflows en security in elkaar. Pas dan kun je een goede applicatieselectie gaan uitvoeren :) Wij kunnen je daar niet bij helpen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

(Ik was toch al bezig met een reply dus geef 'm nog even, ondanks dat het topic al op slot is. Zie verder de reply van Spider.007 hierboven: open gerust een nieuw topic als je je eigen gedachtengang erover hebt. Zie [rml][ ECM/CMS] selectie CMS: gebruikerservaringen?[/rml] voor zo'n voorbeeld :)
edit:

Al hoeft het ook weer niet zo uitgebreid hoor, de lat wordt daar wel hoog mee gelegd ;)

).

Ten eerste: je hebt DMSsen en DMSsen, mijn (in deze situatie weinig relevante) ervaring begint bij implementaties van tonnen euro. Vast niet wat je zoekt, anders had men (no offense) geen stageloper het traject laten trekken. Maar dan nog: het gaat je blijkbaar niet om een DMS met alles er op en er aan maar om vooral het proces rond scannen? Wat voor budget is er?

Er is veel te veel om rekening mee te houden, beginnend bij de vraag of je wel een DMS wilt gaan implementeren, wat je er mee wilt gaan doen, welke processen er om heen hangen, etc. etc.

Je vraag is veel te open om goed op in te gaan: ik zou een boek of twee kopen, plus een stapeltje tijdschriften zoals pak-em-beet vip en natuurlijk verschillende websites die over het onderwerp gaan. Daar zijn vaak best practices en valkuilen wel te vinden. Op deze manier is het echter net alsof je vraagt of we je "huiswerk" even willen doen ;)

http://documentmanagement.pagina.nl en de hieraan gerelateerde dochters geven misschien een beginpunt.

Oh en welkom@GoT :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 08-03-2005 15:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.