Toon posts:

[XP] Raar probleem met bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een raar probleem bij mijn bureaublad.

Opstarten doet het gewoon goed, inloggen doet het goed, maar dan als mijn bureaublad wordt geladen dan doet hij het even, en dan na ongeveer een seconde of 5 verdwijnen alle iconen, hele taakbalk verdwijnt, en na 5 seconden laadt hij hem ook gewoon weer, en dan na 5 seconden verdwijnt weer alles, en ga zo maar door :?

ik heb er een filmpje van gemaakt want het is misschien een beetje vaag zoals ik het uit moet leggen.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben! :/

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Kijk eens naar je taakbeheer of explorer.exe er wel tussen staat. Zo niet. Start deze dan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het rare juist, explorer staat er bij, maar zogauw hij dus refreshed zegmaar, dan verdwijnt hij even en komt terug..

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Het is idd erg vaag. Maar welke foutmelding krijg je te zien? En wat doet je pc in veilige modus? Kijk anders ook even bij msconfig of je geen vreemde dingen opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg verder helemaal geen foutmeldingen, alleen onderin de taakbalk waar ik even op inzoom met filmen (erg brak maarjah, 8)7 ) staat een raar 3hoekje met uitroepteken erin ik weet niet wat die doet, hij is niet van windows update.
In veilige modus heeft me pc er geen last van, ik werk er nu ook in, alles werkt perfect.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Explorer crashed dus steeds.
Heb je al dingen als anti-virus en anti-spyware gedraaid?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

idd, even een spyware/virusscan eroverheen gooien. Grote kans dat er vanalles in je explorer wordt geladen.

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:13:
Explorer crashed dus steeds.
Heb je al dingen als anti-virus en anti-spyware gedraaid?
Jep ik heb Hitman-Pro er overheen laten draaien, heeft een hoop weggehaald, maar niks verholpen.
Verder heb ik TuneUp Utilities ook het enige werk nog laten doen, maar ook niks veranderd.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Probeer windows repair eens. Misschien dat dat wil helpen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je service pack 2 geinstalleerd?

Zet explorer.exe eens terug vanaf de Windows XP cd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Jep SP2 staat erop, ik zal explorer.exe is kopieren van de cd, alles maar proberen

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27
Geeft ie nog wat aan in de Event Viewer? Codes oid? Doe een zoek bij de Microsoft Kennis DB. Misschien kom je daarmee verder.

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:30
Heb je in de tussentijd nog hardware losgekoppeld gehad of, netwerkkabels niet aangesloten? Ik heb eens een pc gehad die na het aansluiten van de utp kabel ook dit soort symptomen had.

Verwijderd

Topicstarter
wmeester schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:40:
Geeft ie nog wat aan in de Event Viewer? Codes oid? Doe een zoek bij de Microsoft Kennis DB. Misschien kom je daarmee verder.
Uhmm, ik weet niet goed wat je daarmee allemaal bedoeld, ik ben niet zo'n held op dat niveau

Verwijderd

Topicstarter
DaTommy schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:43:
Heb je in de tussentijd nog hardware losgekoppeld gehad of, netwerkkabels niet aangesloten? Ik heb eens een pc gehad die na het aansluiten van de utp kabel ook dit soort symptomen had.
Ik heb wel laatst een extra PCI videokaartje erbijaan gehangen, maar toen opeens deed windows het helemaal niet meer, heb ik hem er weer uit gehaald en toen deed hij het verder weer. Maar nu heb ik dus dit probleem

Verwijderd

Heb je al eens met autoruns gekeken of er software wordt geladen bij de opstart die dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Verwijderd

weet je wat ik meestal doe bij dit soort problemen.

gewoon ff een nieuwe windows install, ik weet niet de mooiste en beste oplossing :(

maar beter dan uren naar een oplossing voor zo'n vaag probleem zoeken.
velen zullen het niet met me eens zijn maar ik zet liever in 1.5 a 2 uur alles eropnieuw op dan dat ik 2 uur of meer naar de oplossing moet zoeken.

waarbij ik uiteraard wel eerst de mogelijke logische oplossingen probeer zoals hier ook al aangegeven staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:50:
[...]

Uhmm, ik weet niet goed wat je daarmee allemaal bedoeld, ik ben niet zo'n held op dat niveau
Start->Uitvoeren... en dan eventvwr.exe typen :) Als je dan naar "Systeem" gaat, kun je daar eventule fouten + foutcodes (onder gebeurtenis) zien. En die kun je weer op http://support.microsoft.com/ invoeren bij de search.

Verander wel even bij de search "KB Nederlands" naar "KB Engels", dat levert meer resultaten op meestal ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:00:
[...]

Start->Uitvoeren... en dan eventvwr.exe typen :) Als je dan naar "Systeem" gaat, kun je daar eventule fouten + foutcodes (onder gebeurtenis) zien. En die kun je weer op http://support.microsoft.com/ invoeren bij de search.
Ik heb het bekeken, en er staan echt gigantisch veel fouten. Kan ik die ook allemaal in 1x oplossen ofzo? Volgensmij wordt het gewoon een format C geval...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:17:
[...]
Kan ik die ook allemaal in 1x oplossen ofzo?
Dat ligt er aan ;) Zijn het allemaal dezelfde foutcodes? En is het een doorlopende lijst van fouten, of zijn het periodes (groepen van fouten dus) waarin ze plaatsvinden?

edit: heb je het probleem ook in de veilge modus? en heb je die explorer.exe nou al gekopieerd vanaf de cd? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:25:
[...]

Dat ligt er aan ;) Zijn het allemaal dezelfde foutcodes? En is het een doorlopende lijst van fouten, of zijn het periodes (groepen van fouten dus) waarin ze plaatsvinden?
Uhmmm, nou ze zijn nogal verspreid over de hele lijst, maar vooral waarbij de bron DCOM is, ik weet verder niet wat 't betekend.

In veilige modus heb ik het niet, en explorer.exe kan ik niet van de cd af kopieren, geen flauw id waar hij staat, kep er al met de zoekfuncite naar gezocht, maar niets kunnen vinden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 15:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:35:
[...]

Uhmmm, nou ze zijn nogal verspreid over de hele lijst, maar vooral waarbij de bron DCOM is, ik weet verder niet wat 't betekend.
Als je dubbelklikt op een item in de event-lijst, dan krijg je er meer informatie over. Verder heeft DCOM met netwerken te maken (kijk ook eens hier).

Maar het lijkt me toch dat er één of andere rare plugin van explorer.exe geladen wordt. :/

Verwijderd

Maak ff een nieuw user account aan, maak die lid van de local admin groep en kijk of je onder die user de zelfde problemen krijgt. Als dat niet werkt, kijk dan ook ff onder Start > Run > "msconfig" > tabje Startup of er vage processen worden uitgevoerd die je niet per se nodig hebt...
Pagina: 1