[WIFI] Bandbreedte verbruik meten van Linksys Accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 13:05
Ik heb hier een vrij groot netwerk waar ik 6 adsl lijnen voor heb liggen.
Deze lijnen zijn allemaal aangesloten op Linksys WRTG54 accesspoints met speedbooster en de laatste amerikaanse firmware.

Nu draait dit allemaal als een zonnetje met op ieder accesspoint ongeveer 25 clients.

Tot aan vandaag, op 1 van onze accesspoints lijkt het alsof er iemand alle bandbreedte wegzuigt.

De signaal sterkte is overal prima tot zeer goed en het accesspoint is ook niet het probleem.

Hoe kan ik meten vanaf mijn werkstation wat het bandbreedte gebruik is van dat accesspoint?

Situatie:

Beurs complex met 6 adsl lijnen, ethernet verbinding tussen modem en accesspoint

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb ook een WRT54G maar dan met Wifibox firmware. Deze firmware heeft SMNP mogelijkheden ingebouwd, ik weet niet of dit in de standaard firmware ook zit.
Helaas heb ik nog geen goede software gevonden om dit goed uit te lezen maar ik denk dat je hier iets mee moet proberen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
WRTG54 met speedbooster? Die ken ik niet :P Is het toevallig een WRT54GS ?

Ik kan zo helaas niet vinden op de Linksys site of deze router SNMP ondersteunt, dus dat zal hij dan wel niet doen. Wel zijn er voor dit model de nodige alternatieve firmwares te vinden, daar zit er vast 1 bij die wel SNMP ondersteunt.
Met SNMP kun je het aantal verstuurde bytes opvragen. Als je dat (dmv bijvoorbeeld MRTG) om de 5 minuten oid doet kun je uitrekenen hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Als het ding snmp ondersteund zijn snmp, mrtg en mrts je beste vrienden :)

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 13:05
Ga ik eens opzoeken, als ik nu snmp tools gebruik kunnen die niet connecten met mijn accesspoints..

Ze zijn allemaal van het type WRTG54GS

Thanx voor de tip

[ Voor 16% gewijzigd door Fatalharry op 08-03-2005 14:20 ]