Toon posts:

[Outlook 2000] Backup .pst notebooks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende "probleem", hier op mijn stage zijn er +/- 20 notebookgebruikers. Deze gebruikers hebben vaak meerdere PST-files met een grootte van 2 - 4GB. Omdat een notebook nog altijd gevoelig is voor diefstal bewaren deze gebruikers hun PST-files op de fileserver.

Nu willen we graag de gebruikers een betrouwbaar alternatief(back-up) bieden, zonder dat dit ten koste gaat van het netwerk(+/- 3GB per gebruiker van notebook naar fileserver kopieren betekent nogal wat netwerkbelasting).

Iemand van jullie hier misschien een goed idee over?? ervaring mee??

Natuurlijk mag de oplossing niet te duur zijn dus iedere gebruiker een softwarepakket van een paar honderd euro geven is natuurlijk niet de bedoeling. Ook moet het voor de gebruiker zo makkelijk mogelijk zijn om een back-up uit te voeren.

Ik heb zelf al wat demo-versies (easy2sync, syncbackSE) van backup programma's geprobeerd maar nog niet iets tegen gekomen waarvan ik kan zeggen dat het werkt.
Een oplossing zou misschien ook wel een removable harddisk kunnen zijn die enkele gebruikers dan samen delen.

Nogmaals, iemand van jullie hier misschien ervaring mee??

Alvast bedankt!!!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als het sec om backup .pst gaat dan kan je er natuurlijk voor kiezen om deze .pst's op een DVD te branden. In zo'n geval bespaar je natuurlijk ook ruimte op de fileserver.

Verwijderd

Ik gebruik zelf deze om backups te maken: http://www.microsoft.com/...6322F4FD01&displaylang=en

Misschien dat je er iets aan hebt, weet niet hoe het werkt icm fileserver.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik toevallig vanmorgen nog geprobeerd, het probleem is alleen dat het de bedoeling is dat niet de hele .pst gebackuped wordt maar alleen de wijziging in de .pst file. Dit had ik beter op het begin erbij kunnen zetten maar dat ben ik vergeten, mijn excuses. Anders zou dit inderdaad wel een goedkoop en eenvoudig tooltje zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:49:
Die heb ik toevallig vanmorgen nog geprobeerd, het probleem is alleen dat het de bedoeling is dat niet de hele .pst gebackuped wordt maar alleen de wijziging in de .pst file. Dit had ik beter op het begin erbij kunnen zetten maar dat ben ik vergeten, mijn excuses. Anders zou dit inderdaad wel een goedkoop en eenvoudig tooltje zijn.
Dus het is eigenlijk de bedoeling de pst op de fileserver te hebben en dat de notebooks hiermee synchroniseren? Dat soort programma's zijn via Google ruimschoots te vinden:

http://www.google.nl/sear...onize+pst&btnG=Zoeken&lr=
http://www.google.nl/sear...e+outlook&btnG=Zoeken&lr=

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op zich wel. Alleen mag dus alleen de wijziging in de pst gebackuped worden. Van de 3GB hoeft dan bijvoorbeeld maar 10MB gebackuped te worden. Als hier iets voor te vinden is wat goed werkt kan ik dit gaan gebruiken, hiermee is de netwerkbelasting namelijk niet zo groot. Als dit niet kan moet ik toch meer in de richting van een externe harde schijf of zo gaan denken.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik dacht dat microsoft bezig was om een backupsysteem te maken dat enkel wijzigingen ging oversturen. Maar je kan voorlopig al eens googlen naar RSync. Even zoeken eer het werkt, maar het verplaatst enkel de gewijzigde bits & bytes.

Verwijderd

volgensmij had easy2sync dan gewoon moeten werken, kijk anders eens naar http://www.vaita.com/index_nl.asp

Verwijderd

Ik weet dat Veritas BackupExec hiertoe via speciale agents mogelijkheden heeft maar we hebben het hier niet over een goedkoop programmaatje.
:X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb easy2sync even goed zitten bekijken maar dit programma backupped de hele .pst file en niet alleen de wijzigingen. Ik zal de andere opties van jullie morgen is gaan testen en kijken of deze misschien wel werken. Alvast bedankt

Veritas heb ik ook naar gekeken ja, daar gaat het wel mee maar dit programma is net iets te duur om twintig licenties voor aan te schaffen. Dat gaat hier niet lukken!!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 16:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:21:
Ik heb easy2sync even goed zitten bekijken maar dit programma backupped de hele .pst file en niet alleen de wijzigingen.
Heb je wel 'easy2sync your Outlook' gebruikt? Er is namelijk ook 'easy2sync your files'.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ja ik heb easy2sync for outlook.In dit programma heb je alleen de keuze voor:
-Synchronize
-Copy
-Overwrite
Dit is dus niet genoeg voor datgene dat ik er mee wil gaan doen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

Nakebod

Nope.

Je hebt toch alleen de wijzigingen nodig?
Iets zegt mij dat de optie Synchronize dan precies is wat je nodig hebt. Zo niet, dan is het een misleidende optie :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 07:46:
Je hebt toch alleen de wijzigingen nodig?
Iets zegt mij dat de optie Synchronize dan precies is wat je nodig hebt. Zo niet, dan is het een misleidende optie :P
Nee, deze optie gaat niet werken. Bij synchronize gaat hij namelijk van laptop naar backup en van backup naar laptop, allebei de kanten op. DIt is niet de bedoeling, hetgene dat op de laptop staat moet gebackupped worden, en dan alleen de wijzigingen

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

Nakebod

Nope.

Misschien heb je dan wat aan de zoekwoorden "incremental .pst sync"
Tenminste, als ik mij niet vergis en incremental zoiets betekende als de wijzigingen.
http://www.google.nl/sear....pst+sync&btnG=Zoeken&lr=

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Na enig zoek speur en test werk heb ik een progje gevonden wat tot nu toe prima aan mijn eisen voldoet. Het progje heet continuity@work en er is een trial van te downloaden op: http://www.mobiliti.com/continuityVer5.html Je kunt hier een 21 dagen full trial downloaden waarmee je alles prima kunt testen.

Bedankt voor jullie hulp!!

Groeten
Pagina: 1