Philips FA 670 Versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb hier een Philips FA 670 versterker staan, zat bij een alles of niets aanbieding (De breedbeeld Matchline die ik kocht). Nu wil ik het beestje gaan gebruiken, maar ik loop tegen een aantal probleempjes aan.

1. Ik krijg alleen geluid uit de speakers als ik de "Source Direct" knop aanzet. Dit heeft als nadeel dat het geluid niet door de Bass/Treble regeling heen loopt, en relatief zacht uit de speakers komt, dwz: vol volume is een lachertje, terwijl ik weet dat er veel pit in de set zit. Waar moet ik dit zoeken?
2. Als ik dan toch wat stevige muziek aanzet, zit er een kraak door een bepaald frequentiegebied heen, ik gok rond de 400 tot 4000 Hz, relatief laag dus. Wat kan dit zijn?

Ik heb de orginele speakers aangesloten (2x Philips FB815) op zowel de A als de B aansluitingen achterop, dit maakt geen verschil.

Iemand enig idee? Thnx in advance...

By each crime and every kindness, we birth our future

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Neef van me had / heeft dit setje, weleens mee lopen klooien destijds :Y)

Ik denk dat je je randapparatuur verkeerd hebt aangesloten; mogelijk dat je het e.e.a. via je tape-monitor hebt lopen ipv je 1e tape aansluiting. Als je gebruik maakt van een equalizer: haal dat ding er eens af en kijk of ie het dan nog doet.
Kijk verder eens naar de aardig van je kabels, en kijk of er nergens stroomkabels verkeerd lopen of fout zitten. Zou ook nog in de voeding kunnen zitten btw.

Ook kan het 2e probleem zich in je luidsprekerkabels bevinden als je die ergens dicht langs een stroomkabel hebt lopen en de kabels niet meer 100% goed zijn.

VWB je speakers: de FB815 zijn niet de speakers die origineel bij de versterker horen. Dat waren namelijk de FB6xx range en niet de FB8xx range (die laatste zijn overigens kwalitatief beter, kom je dus goed mee weg). Versterker en speakers zijn altijd los verkocht door Philips.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Freggel_United
The_Eagle schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:00:
Neef van me had / heeft dit setje, weleens mee lopen klooien destijds :Y)

Ik denk dat je je randapparatuur verkeerd hebt aangesloten; mogelijk dat je het e.e.a. via je tape-monitor hebt lopen ipv je 1e tape aansluiting. Als je gebruik maakt van een equalizer: haal dat ding er eens af en kijk of ie het dan nog doet.
Kijk verder eens naar de aardig van je kabels, en kijk of er nergens stroomkabels verkeerd lopen of fout zitten. Zou ook nog in de voeding kunnen zitten btw.

Ook kan het 2e probleem zich in je luidsprekerkabels bevinden als je die ergens dicht langs een stroomkabel hebt lopen en de kabels niet meer 100% goed zijn.

VWB je speakers: de FB815 zijn niet de speakers die origineel bij de versterker horen. Dat waren namelijk de FB6xx range en niet de FB8xx range (die laatste zijn overigens kwalitatief beter, kom je dus goed mee weg). Versterker en speakers zijn altijd los verkocht door Philips.
Ik heb er voor de grap even het tapedeck bij gezet (FC 670) aan Tape 1 op de versterker (Out op de Versterker naar In op het tapedeck en vice versa). Dit maakt niets uit. Er zit geen Equalizer tussen.
Hoe precies bedoel je stroomkabels verkeerd lopen? alles zit op één slofje in de muur (ongeaard).

Wat betreft het tweede punt, ik heb nog niet alles binnen, en heb ipv de juiste kabels tijdelijk wat voedingskabels van duitse compaq's gebruikt. Kan dit zoveel kwaad dan? Kabels zijn vrij stevig, ik weet niet of ik dit goed zeg, maar ik denk 3x3^2, en 3 meter lang.

• The Eagle

The Eagle

Mja, ik zou verwachten dat het met elektro-kabel ook zou moeten kunnen, maar gewoon testen met een stukje luidsprekersnoer kan natuurlijk nooit kwaad :)

Het bej het probleem trouwens op alle ingangen van je versterker? Test bij voorkeur met een goede cd-speler :) Test ook eens zonder dat je de out van je versterker op de in van je tape zet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Freggel_United
Kleine schtamp :)

Erm, jah het probleem zit op alle ingangen, getest met de Philips CD speler die bij de set hoort (CD speler getest op Technics systeem in Huiskamer, probleem bestaat hier niet, dus probleem zit niet in CD speler)...

• The Eagle

The Eagle

Heb je het ding al eens een keer opengeschroef, alle stof weggehaald (dust-off spray) en evt wat contactspray gebruikt? Zou nog best wel eens kunnen dat er gewoon een hoop troep binnen zit die ergens iets teveel contact maakt :)
De brom vermoed ik dat dit door de interne trafo (voeding) komt. Ik weet zelf te weinig van audio-apparatuur om hier iets zinnings over te kunnen zeggen. Maar ik denk dat als je het probleem voorlegt (als het na schoonmaakt nog bestaat, that is :p ) aan een elktronica-reparatiebedrijf, ze het zo gevonden zullen hebben :)

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Waarschijnlijk mis je een van de hulp voedingspanningen van de voorversterker en de toonregeling.
Meestal is er een safety weerstand stuk of een stabilizator.
Meet op alle condensatoren in de voeding of erspanning op staat zo snel je er een vind waar nul volt over staat zit je in de buurt van het probleem.

Succes

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1