Toon posts:

[ASP.NET & VB.NET] Usercontrols of include

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een site aan het maken en ik zit met het volgende probleem/keuze:
Ik heb 3 soorten pagina's: tekst pagina, zoek pagina en een login pagina.

Is het nu beter om van de drie soorten pagina drie usercontrols te maken en die te laden in een algemene pagina met een placeholder ofzo

of

3 aspx pagina's maken en de header en footer telkens opnieuw includen?

Zit hier een verschil qua snelheid in of is het iets wat je zelf prettiger en makkelijker vind.

Zit nu namelijk een objectmodel te maken in UML en ik weet niet wat ik moet kiezen.

alvast bedankt

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou eerder van je Header en Footer een Usercontrol maken die je op elke pagina toevoegt. Je kunt dan de ruimte daar tussen gewoon opvullen met wat je op die pagina wilt hebben.
Je kan eventueel zelf een SubClass van Page maken waar je die Usercontrols toevoegt en je Pages van die class laten inherriten ipv Page ( Je doet dan een beetje hetzelfde als MasterPages in asp.net 2.0 )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Afaik heeft Paul Wilson ook een implementatie gemaakt van MasterPages voor ASP.Net 1.1 :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gorgi_19 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:04:
Afaik heeft Paul Wilson ook een implementatie gemaakt van MasterPages voor ASP.Net 1.1 :)
Dan is dat natuurlijk helemaal makkelijk ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Die implementatie van Paul Wilson is op zich wel mooi.
Je loopt alleen vrij snel tegen een bug aan in het .NET framework. Ik weet aleen zo even niet precies meer in welk geval het probleem ontstaat, maar het heeft er mee te maken dat op een of andere manier het postback-formulier in een subcontrol terecht komt. Hierdoor krijgt het formulier een id / name gebaseerd op het formaat [controlid]:[formid].
Op zich een normale gang van zaken voor subcontrols, enige probleem hierbij is dat de standaard javascript gegenereerd door .net op deze manier het formulier niet meer aan kan spreken (door de dubbele punt) waardoor bijvoorbeeld js-validatie of andere client-side zaken (zoals submits) niet echt meer werken.

Het is al een tijdje geleden dat ik met die versie van Paul gewerkt heb, dus misschien dat hij intussen zelf een workaround heeft gefabriceerd, dat weet ik niet. Maar als je gekke behavior tegen komt bij de implementatie weet je ongeveer waar je het moet zoeken.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Coyote schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:32:
Die implementatie van Paul Wilson is op zich wel mooi.
Je loopt alleen vrij snel tegen een bug aan in het .NET framework. Ik weet aleen zo even niet precies meer in welk geval het probleem ontstaat, maar het heeft er mee te maken dat op een of andere manier het postback-formulier in een subcontrol terecht komt. Hierdoor krijgt het formulier een id / name gebaseerd op het formaat [controlid]:[formid].
Op zich een normale gang van zaken voor subcontrols, enige probleem hierbij is dat de standaard javascript gegenereerd door .net op deze manier het formulier niet meer aan kan spreken (door de dubbele punt) waardoor bijvoorbeeld js-validatie of andere client-side zaken (zoals submits) niet echt meer werken.

Het is al een tijdje geleden dat ik met die versie van Paul gewerkt heb, dus misschien dat hij intussen zelf een workaround heeft gefabriceerd, dat weet ik niet. Maar als je gekke behavior tegen komt bij de implementatie weet je ongeveer waar je het moet zoeken.
Het gaat idd mis als je een
HTML:
1
2
3
<form runat=server>
code
</form>

in een .ascx bestand gaat plaatsen. Daar zijn echter al work arounds voor, onder andere door een replace te maken op de code, ik geloof door Render te overriden :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
gorgi_19 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:38:
[...]

Het gaat idd mis als je een
HTML:
1
2
3
<form runat=server>
code
</form>

in een .ascx bestand gaat plaatsen. Daar zijn echter al work arounds voor, onder andere door een replace te maken op de code, ik geloof door Render te overriden :)
Inderdaad. Zie overigens ook: http://support.microsoft.com/kb/817779
Wat je ook kunt doen is de door .NET gegenereerde javascript-functie __doPostBack overriden met een werkende versie.
Pagina: 1