Toon posts:

Geforce fx5500 troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een geforce fx5500 (256mb) gekocht. Mijn overige spec. amd athlon 2200+, 1024mb intern.

Als ik mijn computer aanzet is er niets aan de hand, maar zodra ik in windows kom (win2k) verschijnen er allemaal blauwe stippen en strepen door het beeld. Dit trekt langzaam weg naar enkele pixelgrote stipjes.

Bij de winkel waar ik dit gekocht heb werd gezegd dat mijn videogeheugen niet goed is. En dat ik de kaart mocht omruilen. Maar zelfs met een andere kaart heb ik hier last van.

Iemand enig idee waar dit dan wel aan kan liggen??

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Warmte? Richt eens een tafelventilator op je kaart :). En wat was je vorige kaart? Heb je wel de oude drivers verwijderd en de nieuwe goed geinstalleerd? Welke drivers gebruik je eigenlijk?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
De koeling in mijn kast is goed. Tis ook net als ik de pc aanzet, dus als ie nog lekker koel is.

Mijn vorige was een Geforce4 64mb MX440. Die drivers heb ik netjes verwijderd. Ik gebruik gewoon de standaard drivers die erbij zaten. Daarna naar updates gezocht maar die waren nog niet aanwezig.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24
voor updated drivers: www.guru3d.com

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Netjes verwijderd is meestal niet genoeg. Zoek eens op drivercleaner en gebruik dat eens.
Alhoewel, heb je niet gewoon pech met 2 verotte kaarten?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 23:33
(1)
teruggaan met kaart en daar laten testen. of thuis in ander pc pleuren.
De kans lijkt me wel erg klein dat je twee keer een verrotte kaart mee krijgt.

Als de kaart in een ander pc, of bij de leverancier geen problemen geeft dan kan je een defecte kaart uitsluiten en het probleem in je pc opzoeken.

(2) Alle drivers handmatig verwijderen en de nieuwste downloaden bij de fabrikant.

Als het pobleem dan nog niet is verholpen;

(3) Systeem backuppen en clean install.

kan me namelijk niet voorstellen dat het aan je systeem ligt. Geheugen/proc/Mb gaven bij vorig kaart ook geen problemen.

Beginnen met stap 1, het testen in andere pc of bij pczaak.
Pagina: 1