Toon posts:

[2000] Zwervend profiel niet inladen bij terminal services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeidag mensen, ik ben pas nieuw hier en na gezocht te hebben in de faq's en de rest van het forum heb ik nog geen goed antwoord gevonden.

Wij hebben hier het volgende probleem:

wij hebben hier 2x 2000 DC en een 2003 terminal server. de gebruikers loggen normaal gesproken in met een roaming profile, dit omdat ze gebruik moeten kunnen maken van alle pc's binnen de organisatie.

de organisatie bestaat uit 2 locaties welke aan elkaar hangen dmv een vpn.

nu moeten de gebruikers op de terminal server gaan inloggen om gebruik te maken van een bepaald software pakket. vanuit de eerste locatie lukt dit perfect. maar als ze nu vanuit de andere locatie moeten inloggen op de terminal server gaat dit ontzettend lang duren omdat de gebruikers dan hun profiel meenemen. dit willen we echter niet.

kort gezegd moeten de gebruikers op iedere pc inloggen met hun roaming profile behalve als ze inloggen op de terminal server. dan moeten ze inloggen met een lokaal profiel.

we hebben het volgende al geprobeerd:

* in de eigenschappen van de gebruiker een terminal services profiel ingesteld, dit werkt echter niet.
* via het forum heb ik het volgende nog gevonden maar dit is mij niet gelukt om in te stellen:

een nieuwe OU aanmaken en daar de terminal server in plaatsen. op deze OU een userpolicy aanmaken waarin wordt aangegeven dat gebruikers zonder roaming profile moeten inloggen. die policy instellen is mij al niet gelukt. vervolgens had ik ook het idee dat dit niet zou gaan werken omdat de gebruiker voor deze policy dan ook in de OU moeten zitten. hier geaven ze me echter de oplossing loopback processing. dit heb ik ook nergens gevonden.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
ALs je loopback processing 'niet hebt gevonden', heb je ook nog niet goed genoeg gezocht om een topic te starten...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat we hier zijn om elkaar af te kraken. naar dat loopback processing heb ik nog niet echt intensief gezocht omdat ik nog niet gevonden heb hoe ik het complete verhaal aan het werken krijg. ik zal eerst eens een userpolicy moeten kunnen maken waarin staat dat de users geen roaming profile mee krijgen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:17:
ik denk niet dat we hier zijn om elkaar af te kraken. naar dat loopback processing heb ik nog niet echt intensief gezocht omdat ik nog niet gevonden heb hoe ik het complete verhaal aan het werken krijg. ik zal eerst eens een userpolicy moeten kunnen maken waarin staat dat de users geen roaming profile mee krijgen.
die policy bestaat dus niet. Loopback policy processing houd in dat je een policy op de OU kunt zetten waar je TS server ook in zet. Dit houd in dat de policies die jij er dan inzet alleen aktief worden op het moment dat gebruikers inloggen op de terminal server. Je kan dan bijvoorbeeld met de policy een terminal server profile opgeven waar die moet komen te staan etc... bij inloggen wordt deze dan meegenomen. Je moet de Loopback policy wel op replace zetten dan en Block Policy inheretance aanzetten etc.....