[XP] Outlook Express biedt me aan om te comprimeren

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:34
Nu ik een punt van ongeveer 2500 mailtjes in m'n Outlook Express (6) heb staan, vraagt OE me of ik de map wil gaan comprimeren. Ik heb wat topics gelezen, en dan met name de problemen die daaruit voortkwamen. Emails die zomaar verdwenen e.d.

Wat voor voordelen kan ik nu uit dit comprimeren halen? Outlook start gewoon snel op. Ik heb nergens klachten over. Waarom zou ik dan comprimeren? Over het verbruik van de emaildatabase heb ik ook geen moeite. Ik heb backups van de emaildatabase. Wat wil ik nog meer? Jah.. ik wil m'n mailtjes blijven behouden. (NIET weggooien dus of ergens achteraf in een backup laten hangen, maar actief in m'n email programma hebben)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Lijkt me een typisch geval van 'Don't fix it if it aint broken' :)
Ik had niet eens de moeite genomen om er een topic voor te openen.
Het scheelt je geloof ik wat diskspace. Maar ik weet niet of je daarop zit te wachten :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04

Reptile209

- gers -

Dan hoef je niet te comprimeren. OE zorgt er bij het comprimeren voor, dat de lege ruimte van gewiste mailtjes e.d. uit het mailbestand wordt gegooid. Met andere woorden: de database wordt weer (schijf)efficient weggeschreven. Op zich zou daar niks mee mis mogen gaan, maar elke operatie brengt een zeker risico met zich mee he.
Of comprimeer de boel (ben je van die melding af) en hou een backup achter de hand, just in case ;).

Zo scherp als een voetbal!

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:34
Cis schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:58:
Lijkt me een typisch geval van 'Don't fix it if it aint broken' :)
Ik had niet eens de moeite genomen om er een topic voor te openen.
Het scheelt je geloof ik wat diskspace. Maar ik weet niet of je daarop zit te wachten :)
ik zat ook te twijfelen over de topic. Maja, tweakers :-p

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zie ook mijn topic van een tijdje terug:
[rml][ Outlook Express 6] Wil comprimeren[/rml]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Outlook Express zijn beter op hun plek in Software Algemeen - ik ga jouw topic dan ook eventjes verplaatsen naar Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Pagina: 1