gisteren tijdens het surfen op t.net ben ik op de meuktracker het volgende tegen gekomen : meuktracker: Realtek AC'97 A3.70, waarin de reactie van Spikey
Die van Cmedia zelf dateren alweer van 2003, maar mijn grootste ergenis is dat de microfoon zo brak is (superzacht geluid). Nou heb ik dus de volgende drivers al geprobeerd
Realtek ac97 3.70 - niks, maar in apparaatbeheer staat ie er wel tussen (dus geen conflicten)
Realtek ac97 3.56 - werkt, maar alleen de WAV mixer reageert
Realtek ac97 3.54 - werkt, maar alleen de WAV mixer reageert
via Ac97 - complete vastlopers, ja ik weet heb een SIS chipset maar was intussen zo gefrustreerd dat ik deze ook maar heb geprobeerd
ff wat gegevens over de soundchip :
- C-Media AC97 Audio driver (zo staat ie in de apparaatbeheer) 2-10-2003
- CMI9793A
- SIS 7012 Series audio controller
na vele spontane resets en het bijna opnieuw moeten herinstalleren van windows (systeemherstel uitgeschakeld) erger ik me dus nog steeds aan de post van Spikey, waarom hij wel en ik niet
mijn vraag is dus of iemand het wel gelukt is om AC97 drivers te gebruiken ipv de cmedia
nou heb ik zelf ook een Asrock moederbord en dacht hey nieuwe drivers, dit ga ik ook proberenHeel vreemd.. Ik heb een Asrock K7s8x Rev 3.0 Moederbord
en had problemen met de microfoon (skype). Toen had ik versie 3.56 van deze drivers geinstalleerd. Deze werken vrijwel perfect (heel soms dan valt m'n geluid weg, moet ik rebooten) maar alle nieuwere versies van deze drivers willen niet meer installeren.. dan reboot m'n machine gewoon tijdens de installatie... Iemand enig idee hoe dat kan komen?
Realtek ac97 3.70 - niks, maar in apparaatbeheer staat ie er wel tussen (dus geen conflicten)
Realtek ac97 3.56 - werkt, maar alleen de WAV mixer reageert
Realtek ac97 3.54 - werkt, maar alleen de WAV mixer reageert
via Ac97 - complete vastlopers, ja ik weet heb een SIS chipset maar was intussen zo gefrustreerd dat ik deze ook maar heb geprobeerd
ff wat gegevens over de soundchip :
- C-Media AC97 Audio driver (zo staat ie in de apparaatbeheer) 2-10-2003
- CMI9793A
- SIS 7012 Series audio controller
na vele spontane resets en het bijna opnieuw moeten herinstalleren van windows (systeemherstel uitgeschakeld) erger ik me dus nog steeds aan de post van Spikey, waarom hij wel en ik niet