Mijn probleem klinkt misschien heel eenvoudig, maar toch kom ik er niet uit.
Ik heb een verwijderknop gemaakt op een formulier (gewoon via de wizard). Als ik een record verwijder, lukt dit prima. Alleen krijg ik na de verwijdering de melding 'No current record' en vervolgens zijn alle velden leeg. Ik moet dan met een previous of next knop naar een bestaande record navigeren.
Wat ik wil, is dat je na het verwijderen van een record automatisch naar de volgende of vorige record gaat, maar dat wil om de een of andere reden niet lukken.
Basiscode:
Ik heb o.a. geprobeerd de volgende dingen erachter te plakken, zonder resultaat:
Ook heb ik de verwijdercode vervangen door
Maar het lijkt wel alsof alles wat na de verwijderopdracht staat, genegeerd wordt! Ook als ik bijv.
Wat doe ik fout??
Ik heb een verwijderknop gemaakt op een formulier (gewoon via de wizard). Als ik een record verwijder, lukt dit prima. Alleen krijg ik na de verwijdering de melding 'No current record' en vervolgens zijn alle velden leeg. Ik moet dan met een previous of next knop naar een bestaande record navigeren.
Wat ik wil, is dat je na het verwijderen van een record automatisch naar de volgende of vorige record gaat, maar dat wil om de een of andere reden niet lukken.
Basiscode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Private Sub Button_VerwijderOnderwerp_Click()
On Error GoTo Err_Button_VerwijderOnderwerp_Click
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70
Exit_Button_VerwijderOnderwerp_Click:
Exit Sub
Err_Button_VerwijderOnderwerp_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Button_VerwijderOnderwerp_Click
End Sub |
Ik heb o.a. geprobeerd de volgende dingen erachter te plakken, zonder resultaat:
code:
1
2
3
| DoCmd.GoToRecord , , acNext (of Previous, Last etc) Me.Requery Recordset.MoveNext |
Ook heb ik de verwijdercode vervangen door
code:
1
| DoCmd.RunCommand acCmdDeleteRecord |
Maar het lijkt wel alsof alles wat na de verwijderopdracht staat, genegeerd wordt! Ook als ik bijv.
code:
doe, dan krijg ik nog steeds de melding 'no current record' en blijven de velden leeg.1
2
3
4
| DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.RunCommand acCmdDeleteRecord
Me.Requery
DoCmd.SetWarnings True |
Wat doe ik fout??