Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[GSM] vaste nummers & GPRS nokia 6230

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag de volgende situatie realiseren. Een tiental nokia 6230's zo instellen dat:
1 - Er maar 3 nummers gebeld kunnen worden
2 - Er maar 1 nummer gesmst kan worden
3 - GPRS wel mogelijk is.

Omdat: De telefoonrekening te hoog is mogen er geen privenummers meer gebeld worden, GPRS is nodig vanwege uursmelding applicatie, die via GPRS werkt.

Nu heb ik de telefoons weten in te stellen met de beveiligingsoptie "vaste nummers". Nu had ik punt 1 gerealiseerd, om te sms moest ik het nummer van zowel de sms centrale als van het te smsen nummer in de lijst van toegestane nummers plaatsen. nu was punt 2 ook gerealiseerd. Echter, op dit moment was GPRS niet meer mogelijk. Logischerwijs heb ik het inbelnummer opgezocht en ook toegevoegd aan de lijst met toegestane nummers. GPRS blijft echter uitgeschakeld.

Tevens heb ik contact gehad met de provider (KPN) over de functie genaamd "beperkte groep gebruiker" ik had namelijk begrepen dat je zo dezelfde functionaliteit hebt als bij "vaste nummers" Alleen dat de provider dan de nummers insteld. Volgens KPN was het op deze manier ook niet mogelijk om alle 3 de punten te realiseren.

Mijn vraag is dus of er hier iemand is die deze situatie toch al eens gerealiseerd heeft, of er iemand is die een andere manier weet, of nog tips heeft?!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Zoiezo werkt GPRS niet met het inbelprinciepe, dus het is gewoon niet goed op je telefoon ingesteld.

Je zou even kunnen zoeken op de KPN website hoe je GPRS bij KPN insteld, dan zou het gewoon moeten werken.
Ook is er de optie om via www.nokia.nl je GPRS instellingen gesmst te krijgen, maar dat moet je maar even op de site zoeken.
[edit]
Kijk op https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=125 om je instellingen gesmst te krijgen...

[ Voor 15% gewijzigd door Polderdijk op 08-03-2005 13:35 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Polderdijk dank je wel voor je reactie,

heb jij dit wel eens werkende gehad?
Hoe werkt GPRS dan volgens jou?

Ik ehb namelijk het nummer *99# toegevoegd aan de lijst van vaste nummers en was in de veronderstelling dat het daarmee zou moeten werken.

Ik heb op dit moment niet de beschikking over de telefoons ik moet er nu alleen even achter zien te komen of het uberhaupt wel mogelijk is

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier die hier ervaring mee heeft?

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Ik heb even gekeken in mijn telefoon (Nokia 7210) met Telfort.

Hierbij heb ik nergens de mogelijkheid om een telefoonnummer in te vullen (*99#). Wat je wel moet hebben is de MMS (of Multimedia) instellingen, en ook nog eens je GPRS instellingen. Bij deze samen moet het gaan werken.

Wat ik wel weet is dat je het nummer *99# nodig hebt om vanaf een extern apparaat (PDA, laptop, etc.) verbinding te maken met GPRS.

Maar bel anders eens even met de klantenservice van KPN...

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!