Word 97 --> niet-opdracht ieder 6 pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met een Word-bestandje. Wat is er aan de hand.

Ik heb een hoofddocument van 6 pagina's dat ik via 'afdruk samenvoegen' samenvoeg met zo'n 800 namen/adressen. Dit samengevoegde bestand wordt geprint op een printer die dubbelzijdig kan printen en kan nieten. Nu wil ik ieder setje van 6 pagina's aan elkaar laten nieten.

De printopdracht die ik geeft bestaat uit 1 document met zo'n 4800 pagina's. De printer ziet dit als 1 set en zal dus ook maar 1 nietje geven.

Is er een mogelijkheid om in het Word-document een opdracht te geven dat er na ieder 6 pagina's een nietje gegeven moet worden? Of is het mogelijk om bij iedere nieuwe sectie een nietje te laten geven. Bij afdruk samenvoegen wordt nl. ieder nieuw setje gescheiden door een sectie-einde.

Wat technische gegevens:
- MS-Word 97 (kan geen nieuwere versie gebruiken, die is niet aanwezig in dit bedrijf)
- printer: OCE 3165 / VarioPrint 2065-70 PCL5e

Natuurlijk heb ik al via Internet (bij Microsoft en OCE, maar ook Googlen via zoektermen als PCL-codes) en via GoT gezocht. Maar een oplossing is nog niet gevonden.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dmitri op 08-03-2005 13:13 ]

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Ja, dit is wel mogelijk alleen moet jou printer inslaan kunnen begrijpen. Indien hij dit kan is er wel wat mogelijk. Welke driver heb je nu geinstalleerd?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

blogbuster schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:06:
Ja, dit is wel mogelijk alleen moet jou printer inslaan kunnen begrijpen. Indien hij dit kan is er wel wat mogelijk. Welke driver heb je nu geinstalleerd?
Hoe ga je dat opgeven binnen Word?

Waarom maak je niet eventueel een macro die het 4800 tellende document opdeelt in docjes van 6 pagina's per stuk? heb daar in 't grijs verleden iets voor geschreven en gepost hier op GoT

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dmitri
  • Niet online
blogbuster schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:06:
Het enige wat ik je kan vertellen over de driver is dat het de "Oce 3165/VarioPrint 2065-70 PCL5e" is. Dit wordt zo weergegeven bij de instellingen.

Hoe zou ik dat 'inslaan' in mijn document kunnen krijgen? Gaat dat via een PCL-code o.i.d.?

@BtM909: is wellicht een optie. Alleen is het probleem dat de printer hier met een mailbox werkt (verplicht), wat dus in zou houden dat ik alle 800 documenten met de hand moet gaan starten op de printer. Dat kost me dus evenveel tijd/moeite als het handmatig nieten van het document.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dmitri schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:46:

@BtM909: is wellicht een optie. Alleen is het probleem dat de printer hier met een mailbox werkt (verplicht), wat dus in zou houden dat ik alle 800 documenten met de hand moet gaan starten op de printer. Dat kost me dus evenveel tijd/moeite als het handmatig nieten van het document.
Hoezo met de hand starten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dmitri
  • Niet online
Iedere printopdracht moet op de printer gestart worden. Oftwel: naar de mailbox gaan --> printopdracht selecteren --> op de groene knop drukken (printer is nl. een kopieerapparaat).

Wordt veel werk dus. Of kan dit ook anders.....

• Dmitri
  • Niet online
Het is voor m'n werk en heeft enige haast, vandaar deze kick.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 09:24

Maasluip

Kabbelend watertje

Om even op BtM909 zijn oplossing door te gaan:
In een macro kun je met het commando Application.PrintOut een aantal pagina's printen. Bijvoorbeeld met Application.PrintOut Pages:="1-6", Range:=wdPrintRangeOfPages print je pagina 1 t/m 6. Als je daar een for lusje omheen bouwt print je met een macro het hele bestand als afzonderlijke printjobs.

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 09-03-2005 11:34 ]

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1