Ik probeer de Field details te querien van een Access database. Na een hoop deja en google ben ik er nog steeds niet uit.
Graag zou ik dus een set terug krijgen met alle fields in een table en de details van de fields.
De tabel namen vraag ik op door de query
Dit werkt prima, alleen nu zou ik geen idee hebben hoe ik nu de details van de fields in die tables zou kunnen verkrijgen.
Met C# kan ik dit doen:
Alleen ik weet niet wat voor type connection ik kan verwachten dus werk ik met de IDbConnection interface.
Graag zou ik dus een set terug krijgen met alle fields in een table en de details van de fields.
De tabel namen vraag ik op door de query
SQL:
1
2
3
4
5
| SELECT MSysObjects.Name FROM MSysObjects WHERE (((MSysObjects.Name) Not Like "MSys*") AND ((MSysObjects.Type)=1 OR (MSysObjects.Type)=6)) ORDER BY MSysObjects.Name |
Dit werkt prima, alleen nu zou ik geen idee hebben hoe ik nu de details van de fields in die tables zou kunnen verkrijgen.
Met C# kan ik dit doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| public DataTable GetTables(OleDbConnection conn) { conn.Open(); DataTable schemaTable = conn.GetOleDbSchemaTable(OleDbSchemaGuid.Tables, new object[] {null, null, null, "TABLE"}); conn.Close(); return schemaTable; } |
Alleen ik weet niet wat voor type connection ik kan verwachten dus werk ik met de IDbConnection interface.
[ Voor 31% gewijzigd door pjvandesande op 08-03-2005 11:42 ]