Toon posts:

Multiple_IRP_Complete_Requests bij Raid0 XP-installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn computer werd aangevallen door een hacker, die allerlei bestanden installeerde op mijn pc. Deze heb ik inmiddels verwijderd, waarna ik mijn hele systeem opnieuw wilde installeren, maar:

In de Windows XP setup, na het laden van de systeembestanden en van mijn Raid drivers (met een floppydisk via F6) krijg ik nu iedere keer, voordat ik het scherm krijg waarin ik mijn harddisken kan partitioneren en formateren, eerst heel lang een zwart scherm te zien met een knipperende cursor, waarna ik het beruchte blauwe windows foutenmelding scherm krijg te zien waarin staat:

Multiple_IRP_Complete_Requests

**** Stop: 0x00000044 (0x864e293C, 0x00000D60, 0x00000000, 0x00000000)

Hierdoor kan ik dus helemaal niet meer mijn systeem opnieuw installeren.

Ik heb zowel op Google gezocht als op de fac en fora op tweakers.net, maar niets met de combinatie van multiple irp complete requests met Raid 0 en vastlopende windows xp setup gevonden.

Mijn systeem bestaat uit:

Pentium 4 2,8 Ghz HT
Asus P4P800-e deluxe met Intel integrate Serial ATA (SATA) and RAID 0 ICH5R chipset in de South Bridge.
2x maxtor diamondmax Plus 9 Serial ATA harddisks in Raid O, type 6Y160M0 (nooit eerder problemen mee gehad)
2x 512 mb Ram
Ati Radeon 9800se All-In-Wonder

Mijn besturingssysteem is Windows XP Professional (nederlands) met SP1

Systeembeheer en schijfcontole geven allen aan dat alles goed werkt. En op zich werkt het systeem ook wel gewoon. Windows XP kan ik gewoon opstarten en ik kan alles gebruiken. Ook mijn harddiskbestanden lijkt niets aan te mankeren, maar ik kan het besturingssysteem niet meer opnieuw installeren zoals ik graag zou willen.

Is dit wel eens bij andere mensen voorgekomen? Wat kan er aan de hand zijn? Hoe kan ik dit oplossen? Kan het aan SP1 liggen?

Alvast bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wazige foutmelding. Ik zou iig nieuwere drivers proberen. Je zou ook kunnen proberen om vooraf met bijvoorbeeld PartitionMagic de OS-partitie te verwijderen/formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update: om nieuwe drivers te gebruiken heb ik een floppy geformateerd, en wat bleek: i.p.v. een heel leeg floppy kreeg ik een floppy dat voor 1,5 kb beschreven bleek te zijn, maar geen bestanden leek te bevatten }:O . Dus ik denk dat ik een soort van virus heb, maar mcafee blijkt deze niet te detecteren :?

Verder denk ik dat deze format/boot-virus niet om weet te gaan met een raid 0 opstelling, waardoor windows een foutmelding aangeeft bij de installatie...

Of ben ik nu als leek totale onzin aan het uitkramen }:O , want eigenlijk weet ik nog steeds niet wat er aan de hand is, maar 1,5 kb beschreven op een geformateerd floppy riekt toch naar foute boel!!!! |:(