Toon posts:

wireless probleem met 2 routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:

ik heb thuis een wireless router modem staan (thomson 510) die via dhcp adressen uitgeeft in de 10.0.0.150-200 reeks. nu heeft (zo blijk na wat research) de buurman ook een wireless router gekocht die via dhcp ip adressen in de de 192.168.123.* uitgeeft. het probleem is nu alleen dat de pc's bij mij in huis zich de ene keer bij bij mijn router aanmelden en soms bij die van de buurman. dit is heel vervelend want als je in de verkeerde ip reeks zit kan je geen mail verzenden en surfen is ook stuk trager. hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn pc alleen maar ip adressen uit de reeks van mijn router accepteerd??

alvast bedankt

Verwijderd

Zet DHCP server uit en stel een statisch ip in..

Misschien is dat een oplossing.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Weet niet wat voor router je hebt :? maarje kunt gewoon MAC aderessen instellen op jouw router. En je buurman blokkeren.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Je moet je wireless beveiligen

doormiddel van mac filter
of wep encyptie

als je dit bij beide instelt, kun je elkaar niet zomaar meer benaderen

Groeten,

Xeno

Verwijderd

Je wireless router zal een SSID hebben en deze moet anders zijn dan die van je buurman. Je kunt dan in windows instellen welke SSID de voorkeur heeft.
WEP en MAC-filtering is natuurlijk ook handig om aan te zetten.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Erg slim van je buurman dat hij een onbeveiligd wireless netwerkje heeft liggen. Kleine moeite om er een key op te zetten of idd MAC adressen in te stellen.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf wel mac filtering etc aan staan, dus hij kan er bij mij niet op komen. maar als zijn signaal sterker is of eerder wordt opgepikt door mijn pc zal mij pc zich doodleuk daarbij aanmelden....

Verwijderd

Ik gok maar even, want in je openingspost staat niet echt duidelijk wat je gebruikt:

offtopic:
om te beginnen zul je een speedtouch 570 hebben, want de 510 heeft echt draadjes nodig.

je hebt windows XP zonder SP2, en de wireless zero configuration staat aan (oftewel: roaming tussen netwerken is mogelijk).

Als deze gok klopt, moet je die wireless zero configuration uitzetten, en de software van je kaartje gebruiken om te verbinden. de pc zal dan ALLEEN met je ingestelde netwerk verbinden..
Heb je wel SP2, dan kun je sowieso al aangeven dat hij alleen dit netwerk moet gebruiken, en andere windows versies ondersteunen voor zover ik weet niet eens roaming.

succes

Verwijderd

Topicstarter
uhm ja, de situatie is nog wat ingewikkelder we werken met Nokia A040 wireless adapters, die hangen aan een normale lan-kaart dus je kan alleen de settings in het nokia kastje aanpassing (hier moet ik nog even kijken....)
Pagina: 1