[laptop sound] klinkt als Mickey Mouse

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Beter kan ik het niet omschrijven, ik heb hier een vers geinstalleerde Toshiba laptop met AC97 inboard geluidskaart. Het enige probleem is dat m'n mp3'tjes klinken als Mickey Mouse (paar octaven te hoog, you know the sound...). Het LIJKT alsof er ergens een filter aanstaat (net zoals je bathroom geluid, stadion, dat soort pre-sets) kunt gebruiken. Maar waar ik ook zoek, ik kan niets vinden. Everything seems default. Iemand een tip waar ik kan zoeken? (en grappen als "bel Walt Disney" zijn niet nodig, ten eerste leeft die man niet meer en ten tweede helpt het niets) :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

(en grappen als "bel Walt Disney" zijn niet nodig, ten eerste leeft die man niet meer en ten tweede helpt het niets)
Maak je maar niet druk... Dit is geen onzin-forum ;)

IIG, in welk programma heb je dit fenoneem en heb je al meerdere geprobeerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
topic kan je beter omschrijven als 'mp3's klinken een paar octaven te hoog', Mickey Mouse geluid is toch wel beetje... wazig ;)

Maargoed, ik begrijp dus dat je dit alleen met MP3 hebt, andere audio, gewoon WAV files via Mediaplayer of voor mijn part zelf het opstartgeluid van Windows gaat wel goed? Zo ja, moet je toch maar eens checken of er geen filter aanstaat. Welke software gebruik je om MP3's te spelen? In Winamp zitten inderdaad van die filters. Controleer het maar eens.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
hmm... lekker simpel, nog niet eens ander prog geprobeerd... :( (sukkellllll)

maaruh inderdaad, Winamp 5.07 (lite) geeft Mickey... eh... paar octaven te hoog geluid.
MediaPlayer 9 doet het goed (wel een stuk zachter though)...

hmm... iets in Winamp dus? Heb al zitten klooien met output devices maar helpt niet echt :(

maar toch bedankt so far

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
preferences --> DSP effects. Daar staat standaard een nullsoft bladiebla, zet die maar eens uit. En geniet van de Boris Boef sound.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Rataplan_ schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:26:
preferences --> DSP effects. Daar staat standaard een nullsoft bladiebla, zet die maar eens uit. En geniet van de Boris Boef sound.
Hmm... sounds fair, maar die DSP effects is leeg (er staat gewoon "none") dus kan ik ook niets uizetten... :(

Heb net ook winamp 5.08 gedownload, same shit...

En... more shit... MediaPlayer doet het TOCH ook niet goed (fout getest, was te snel tevreden) :)

[ Voor 14% gewijzigd door spaceboy op 08-03-2005 11:39 ]

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

heb je het ook met wav geluidjes?

rip desnoods effe een track van een gewone cd en speel die eens af

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• EsCo
  • Laatst online: 18:36
Is het alleen via de speakers van de laptop zelf? Of heb je het ook getest door bijvoorbeeld je receiver of koptelefoon aan de laptop te hangen?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:34
Heel vreemde, maak je CD-ROM speler eens open en weer dicht? :P Dit probleem heb ik namelijk zelf ook wel eens last van, heel vreemd: Als ik van CD muziek heb geluisterd, dan is ineens alles te snel/hoog, en als ik dan m'n CD-ROM drive open en weer dicht maak, is het weer goed. Als het echt alleen maar te hoog is, dan weet ik het ook niet :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

had ik ook, zelfde geluidskaart :P

gewoon ff de nieuwste drivers installeren :) (ookal komt je laptop net van de winkel(was bij mij ook :P))

meuktracker: Realtek AC'97 A3.70
Pagina: 1