Toon posts:

Corsair xms 3200 op 266Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe poging

moest laatst toevallig een keer in me bios zijn en toen zag ik toevallig dat mijn 4 stuks van 256 mb corsair 3200 xms geheugen op 266 Mhz draaien.

moet dit niet 400Mhz zijn?

als het niet klopt wat kan ik er dan aan doen?

Specs :+

asus p4c800-e dlx
P4 2.8

heb nog niks uitgeprobeerd omdat ik geen idee heb waar het aan kan liggen, heb niks aan mijn bios veranderd in ieder geval.
en ook niks met de latency van het geheugen gedaan.

het asus bord ondersteunt 400ddr dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan.

iemand een idee? als ik nog meer moet posten om wel een antwoord te krijgen dan doe ik dat graag.
heb al gezocht op GoT en van alles gelezen maar geen idee hoe het komt

Verwijderd

Wat voor P4 2.8? een met 133MHz FSB, of heeft-ie d'r een van 200? Mocht hij op 133MHz draaien: dan klopt het, je geheugen staat 1:1.

Verder: wat zegt de geheugentabel in je handleiding? Het wil wel eens voorkomen dat er met véél DIMM's op een lagere snelheid gedraaid moet worden.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@ Cabal: dit bord kan 4 reepjes @ 200MHz DDR aan, dus dat is geen probleem.

PMG FAQ: Welke CPU is misschien handig als TS niet weet welke hij precies heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door Voutloos op 08-03-2005 10:45 ]

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:37:
heb nog niks uitgeprobeerd omdat ik geen idee heb waar het aan kan liggen, heb niks aan mijn bios veranderd in ieder geval.
Heb je überhaupt geprobeerd om het boeltje op DDR400 (200MHz) te fixen? Dat is echt het meest logische wat je had kunnen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 08-03-2005 10:44 ]

Verwijderd

Het board zou het wel kunnen, maar het board is slim genoeg om het geheugen in sync te zetten met de CPU. Dat is altijd beter (tenzij er integrated video wordt gebruikt), dan asyncrhoon. Ook al is het geheugen hoger.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat weet ik, ik wou alleen aangeven dat in dit geval het moederbord niet de beperkende factor is. :)

{signature}

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:47

Ankh

.Howdy

ik heb een epox gehad, maar daar moest ik zelf instellen dat het 200MHz geheugen was ipv 166 of 133.. wel raar maar tis wel zo. misschien heeft de TS nog niets geprobeerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:40:
Wat voor P4 2.8? een met 133MHz FSB, of heeft-ie d'r een van 200? Mocht hij op 133MHz draaien: dan klopt het, je geheugen staat 1:1.

Verder: wat zegt de geheugentabel in je handleiding? Het wil wel eens voorkomen dat er met véél DIMM's op een lagere snelheid gedraaid moet worden.
de processor heeft 800fsb dat is 200 neem ik aan?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:44:
[...]
Heb je überhaupt geprobeerd om het boeltje op DDR400 (200MHz) te fixen? Dat is echt het meest logische wat je had kunnen doen.
En? :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:44:
[...]
ik zou dit wel willen proberen als je mij ff zegt hoe?

kan dit in de bios?

dan probeer ik dat vanavond wel als ik thuis ben

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:47

Ankh

.Howdy

jah in de bios, moet je het geheugen of op autodetect zetten of je moet het met de hand op ddr400 zetten

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier op GoT wordt van je verwacht dat je je in de materie verdiept (handleiding raadplegen? BIOS instellingen door Google heen jagen? etc) en inzet toont en zelf dingen probeert (zelf in de BIOS duiken en rond kijken? handleiding raadplegen? etc) voordat je een topic opent. Dat heb je hier maar overduidelijk niet gedaan.

Nogmaals: herlees het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.