Ghost 9.0 bij raid 0

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fuselman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-03 13:04
Ik heb het volgende probleem.
Ik kan ghost 9.0 niet draaien in mijn raid 0 config. Ik heb als MB de ASUS A8Nsli de luxe.
2 x maxtor 250 gb 16 mb amd 3500. 1025 mb pc 500 geheugen.Windows XPPRO SP-2.
Ghost geinstal en dat werkt goed. Bij het terug zetten van mijn image moet ik de ghost disk gebruiken. Ik laad deze en druk op een toets de computer boot van de cd en ik druk op F6 om de raid drivers te install. Ik gebruik de floppy die ik gemaakt heb van de support cd van het moederbord en deze gebruite ik ook bij de install van windows XPPRO SP2.
Nadat de floppy is gelezen krijg ik de mededeling NVRAID.SYS niet gevonden.

Ghost opnieuw geinstall en de floppy opnieuw gemaakt, probleem blijft. Raaid 0 heeft geen problemen. Ik heb de image op mijn e partitie staan en deze is niet zichtbaat, wel mijn cd en dvd rw.
Bestandsys is NTFS.

Kan ik alleen maar een image op cd/dvd maken om terug te zetten?
Wie wet raad?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je wilt dus graag een backup terug zetten van harde schijf welke in Raid 0 staat.

Optie 1 is om een de goede raid drivers van je moederbord te vinden en deze op diskette te zetten. Deze kun je op www.asus.com.tw vinden. Mocht dit net als de floppy die je al gemaakt hebt niet werken (of heb je net zo'n hekel aan floppy's als ik) dan kan je voor de volgende opties gaan:

Een makkelijke oplossing voor je probleem is ghost 8 (2003) gebruiken. Win98SE boot flop van www.bootdisk.com downloaden en met behulp van een brandprogramma zoals Nero een boot cd maken met ghost.exe erop. Je hebt verder geen exotische raid drivers nodig.

Je kunt ook voor een speciale versie van windows gaan die je kunt booten van CD met behulp van BartPE. Dan kan je de ghost 2005 files gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door dr snuggles op 08-03-2005 12:46 ]

• Fuselman
Een makkelijke oplossing voor je probleem is ghost 8 (2003) gebruiken. Win98SE boot flop van www.bootdisk.com downloaden en met behulp van een brandprogramma zoals Nero een boot cd maken met ghost.exe erop. Je hebt verder geen exotische raid drivers nodig.

Dit is niet hetzelfde als opstarten met de ghost 2003.exe diskette?. Dat werkt ook niet.
Of moet ik de inhoud van de diskette op de cd branden?

Je kunt ook voor een speciale versie van windows gaan die je kunt booten van CD met behulp van BartPE. Dan kan je de ghost 2005 files gebruiken.[/quote]

Dit klinkt goed, als ik het goed begrijp moet ik het pe bestand downen en dan de cd maken mbv de winxp cd geplaatst. Ik heb sp-1 en 2 op een losse cd erbij dan zou ik oeten slipstreamen????????????

Bedankt voor je snelle reactie.

[ Voor 23% gewijzigd door Fuselman op 08-03-2005 13:35 ]

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je kunt ook een simpele bootdisk van drive image 2002 gebruiken. die kan schijnbaar als enigste die ik weet met raid-0 omgaan terwijl die dat eigenlijk niet ondersteunt. maar op 1 of andere manier werkt die gewoon perfect.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fuselman schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:33:
Dit is niet hetzelfde als opstarten met de ghost 2003.exe diskette?. Dat werkt ook niet.
Of moet ik de inhoud van de diskette op de cd branden?
Nee, dit is niet hetzelfde. Met ghost 2003 kun je ook wel een diskette aanmaken, maar hier staat PC-DOS op, ipv ms-DOS. Pc-dos geeft nog wel eens problemen en bovendien zijn diskette's hopeloos traag en ouderwetsch.

Dus wat je wel kan doen, is de Windows 98 SE diskette image downloaden. Daarna Nero starten, kiezen voor een boot cd, de locatie aangeven van de diskette image en ghost.exe (van ghost 2003 dus) op de cd zetten. Dit gaat zeker weten werken en is bovendien eenvoudig te realiseren. Deze optie zou ik dus uitvoeren.

In plaatjes ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/ghostcd/nero_flop.png

Daarna het volgende plaatje maar dan de *.bat files wegdenken.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/ghostcd/burn_baby_burn.png
Fuselman schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:33:
Dit klinkt goed, als ik het goed begrijp moet ik het pe bestand downen en dan de cd maken mbv de winxp cd geplaatst. Ik heb sp-1 en 2 op een losse cd erbij dan zou ik moeten slipstreamen?
Je zal dan inderdaad SP2 moeten slipstreamen. SP1 kun je weggooien, omdat sp2 cumulatief is (letterlijk: optellend, bevat dus alle voorgaande patches).

Hoe slipstreamen:
-Kopieer SP2 van de cd naar je harde schijf, bijvoorbeeld D:\
-Kopieer alle mappen en bestanden van de XP cd naar je harde schijf, bijvoorbeeld D:\XP_data
-Start -> uitvoeren -> cmd -> d: -> WindowsXP-KB835935-SP2-ENU -s:D:\XP-data

Daarna kun je met BartPE aan de slag welke volledig automatisch een cd voor je kan maken met een geinstalleerde versie van Windows erop. Voordat ik het vergeet: Wachten op reacties kan soms best lang duren, probeer daarom de handige search boven aan deze pagina. Succes!

[ Voor 42% gewijzigd door dr snuggles op 08-03-2005 20:22 ]

• Fuselman
Bedankt voor je aanvullende reactie. Ik ga aan de gang.
Fuselman _/-\o_

• Fuselman
Heb de diskette binnen gehaald en op de harde schijf gezet en ook op diskette.
Van ghost 2003 de boot diskette de exe op de schijf gezet.

Met nero de boot cd proberen te maken, maar ik krijg alleen de exe op de cd.

Als ik de opstart diskette van win op de hd zet en ook de exe van ghost middels nero, ik sleep dan al deze bestanden op de cd. Is dit de manier?

In jouw venster van het eerste nero scherm zie ik een bestand staan is dat de lokatie waar je de opstart diskette hebt staan?

Ik heb de diskette uitgepakt op D:\tijdelijk en daar ook ghost. exe gezet. Dat spoor gebruik ik ik jouw eerste scherm en in het tweede gebruik ik ook de exe.

Wat doe ik vaudt :?

• Fuselman
Heb geprobeert om de image terug te zetten met de rescue disk. Deze ziet mijn dvd-rw en leest ook de image. Bij het terug zetten kan ik 2 schijven aangeven 5 en 6. Daarna leest het proggie de images en als ik ze dan terug wil zetten ziet het proggie wel weer schijf 5 en 6 maar ik kan dan maar naar 1 schijf schrijven (omdat de raid drivers niet geinst zijn denk ik ) dus afbreken en bij het weer opstarten krijg ik boot failuere. Niets doet het meer.
Ga maar opnieuw xp inst.

:(

[ Voor 86% gewijzigd door Fuselman op 16-03-2005 09:35 ]

Verwijderd

Fuselman schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:30:
Heb geprobeert om de image terug te zetten met de rescue disk. Deze ziet mijn dvd-rw en leest ook de image. Bij het terug zetten kan ik 2 schijven aangeven 5 en 6. Daarna leest het proggie de images en als ik ze dan terug wil zetten ziet het proggie wel weer schijf 5 en 6 maar ik kan dan maar naar 1 schijf schrijven (omdat de raid drivers niet geinst zijn denk ik ) dus afbreken en bij het weer opstarten krijg ik boot failuere. Niets doet het meer.
Ga maar opnieuw xp inst.

:(
ik heb hezelfde voor met men gigabyte ga-7n400 pro2 moederbordje, ook 2 x 160gig sata op raid 0
zelf eens geprobeerd met true imageserver 8.0 ,backup te maken en op een andere partitie tezetten no probleem evenals de backup op dvd zetten ,maar terug zetten is een andere koek ,hij ziet de backup staan op men andere partitie maar kan deze niet selekteren ,alleen als ik hem op dvd zet nie op h.schijf , eens alles er terug op staat en terug opnieuw opstart geeft windows een schijffout en zit alles vast ,enige wat ik kon doen is terug formateren en windows er opnieuw opzetten , wat zou hievan eigelijk de oorzaak van kunnen zijn dat die backups terug zetten altijd mislukken , al de drivers van raid en sata zijn geinstalleerd
Pagina: 1