Toon posts:

Probleem met installatie PHP + Apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik geprobeerd om PHP en Apache te installeren. Ik heb gewoon de installatie documenten doorgenomen.
Nu heb ik een simpel PHP bestandje gemaakt maar als ik deze open krijg ik een blanco pagina.
Ook als ik gewoon localhost intik krijg ik een blanco pagina.

Iemand Suggesties?!?!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Wat staat er in dat simpele PHP bestandje? Wat is de broncode van de blanco pagina die je te zien krijgt? Weet je zeker dat PHP wel geinstalleerd is, en ook werkt? Welk OS? ...?

Met zo'n mager verhaaltje is het voor ons ook maar gissen.. dat werkt natuurlijk niet echt. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Wat doet je php bestandje? Code?

Okke was me voor :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows xp.

Ik weet zo niet precies wat de bron code is maar als je de pagina opent moet je iets te zien krijgen van "hello world" meer niet. Maar ik krijg dus alleen maar een blanco pagina te zien.

Kan op dit moment niet veel meer info geven zit op mijn werk ;)

Verwijderd

Probeer anders eens dat bestandje weg te halen en gewoon localhost in te tikken, krijg je dan de default pagina van Apache? Zo niet dan is waarschijnlijk de installatie van Apache niet helemaal in orde, controleer dan eens de apache monitor en herstart apache eens.

Als je pagina wel krijgt dan ontbreekt er waarschijnlijk nog wat in apache configuratie bestand voor php, in dat geval lees de handleiding nog eens door voor het installeren van apache + php.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geprobeerd om localhost in te tikken, maar dan krijg ik weer een lege pagina.

Ik heb gewoon de installie documentjes doorgenomen.

En kheb ook wel een pagina van apache gehad dat deze goed was geinstalleerd.

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Kijken in de error log van Apache wil ook wel eens helpen. Als het goed is staat er in het startmenu een submenu van apache.. Daarin staat iets als logs -> error log.. Die moet je openen. Als je dan je php bestandje aanroept via je web browser, komt daarin een entry te staan waaruit je meestal kan opmaken waarom het wel of niet werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door esf op 08-03-2005 11:21 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Verwijderd

Er staat toevallig geen lege index.html / default.htm / of index.php of iets soortgelijks in je root directory? Zo ja probeer die eens weg te halen en vervolgens weer naar localhost te gaan, krijg je dan weer de pagina van apache?

Indien dat het geval eens probeer eens alleen het php bestandje in je root te zetten en hem dan op te roepen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry zal wel hele domme vraag zijn. (ben net begonnen met PHP) maar moet ik dit bestand dan in apache directory zetten of php directory??? :? 8)7

• Janoz
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het installeren van software is geen programmeren. Het hoort daarom ook thuis in Software Algemeen en niet Programming & Webscripting

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Als het een reactie op mij was moet dit in je document root , als je niet zeker weet welke dit is open httpd.conf van apache en zoek naar "DocumentRoot" , daarachter staat welke map als je root directory is geconfigureerd.

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:23:
Sorry zal wel hele domme vraag zijn. (ben net begonnen met PHP) maar moet ik dit bestand dan in apache directory zetten of php directory??? :? 8)7
Waarschijnlijk de "htdocs" ofzo van Apache. Maar ik zou als ik jou was toch eens kijken naar zoiets als PHPDev. Dan ben je zo klaar. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Oke zou vanavond ff kijken of ik het kan vinden. Alvast bedankt allemaal :*)

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik heb hetzelfde probleem gehad, bleek dat mijn McAfee Privacy Service de boosdoener was. Misschien heb je er iets aan.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je toevallig als eens in de FAQ van SA gekeken? Daar staan namelijk een prachtige howto install apache document...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als software wel Hitman pro geinstalleerd & Zonealarm 5. nogiets met virusscanner
mischien dat het hier aan kan liggen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb apache opnieuw geinstalleerd en deze werkt nu. Maar als ik nu een php bestandje maak krijg ik nog steeds een blanco pagina.

Het ligt dus niet aan apache, weet iemand waar het wel aan kan liggen???

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

heb je de installatie van php voor apache2 op windows gevolgd?
blijkbaar niet. (ik hoop voor je toekomstige baas dat je geen ict opleiding volgt. :D)

[ Voor 32% gewijzigd door PipoDeClown op 08-03-2005 22:54 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan ja. Kheb de apache config file veranderd. en enkele bestanden in de windows directory gezet. maar het werkt nog niet 8)7

Verwijderd

Probeer anders een met behulp van deze pagina de stappen eens na te lopen van de installatie.
Pagina: 1