Hallo!
Graag zou ik PEAR ondersteuning op mijn Linux server hebben. Nu heb ik alle documentatie pagina's op pear.php.net doorgekeken, maar ergens mis ik denk ik aansluiting. Ik lees namelijk op de pagina's met betrekking tot de installatie van de pear 'manager' het volgende:
Op de pagina erna lees ik dan het volgende met betrekking tot het gebruik van de manager:
Overigens vind ik in mijn phpinfo() overzicht ook helemaal niets terug van een vermelding van PEAR.
Als iemand hier ervaring mee heeft, alle hulp is welkom!
Alvast veel dank!
Graag zou ik PEAR ondersteuning op mijn Linux server hebben. Nu heb ik alle documentatie pagina's op pear.php.net doorgekeken, maar ergens mis ik denk ik aansluiting. Ik lees namelijk op de pagina's met betrekking tot de installatie van de pear 'manager' het volgende:
Nu heb ik net PHP 4.3.10 met succes geïnstalleerd (ook phpinfo() geeft braaf aan dat ik met PHP 4.3.10 werk). Uiteraard heb ik NIET de --without-pear optie gebruikt.When using PHP >= 4.3.0, the PEAR Package Manager is already installed unless one has used the ./configure option --without-pear.
Op de pagina erna lees ik dan het volgende met betrekking tot het gebruik van de manager:
Helaas echter bestaat het commando 'pear' in mijn unix installatie helemaal niet. Vergeet ik dan een cruciaal element, of zou het toch inderdaad per default geïnstalleerd moeten zijn?Using the command line installer is pretty straightforward and easy to use. Simply run the following line on your shell:
$ pear install <package>
Overigens vind ik in mijn phpinfo() overzicht ook helemaal niets terug van een vermelding van PEAR.
Als iemand hier ervaring mee heeft, alle hulp is welkom!
Alvast veel dank!
[ Voor 3% gewijzigd door gvanh op 08-03-2005 10:03 ]