High resolution xvid naar mpeg2

Pagina: 1
Acties:

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 16:55
Mensen,

Ik heb een aantal high resolution xvid's (960x528 pixels), nu wil ik deze met cce omzetten naar mpeg2 om daarna op dvd te zetten.

Nu het probleem: CCE SP 2.70.02.00 weigert reso's te accepteren boven 720x576, hierdoor kan ik niet mijn avi inladen in CCE.
Nu weet ik dat je met Avisynth scripts kan maken die de boel resizen, dit heb ik dus ook geprobeerd: .avs gemaakt met:
AVISource("filename.avi")
BicubicResize(720,396)
Dan wordt de avs wel ingeladen in CCE maar niet correct, CCE geeft aan dat er maar 24frames zijn en 10sec video.....

De oplossing die ik nu gebruik is:
avi inladen in virtualdub, filter=resize, compresson: huffyuv lossless. 20gb file hierna,.. wil natuurlijk wel zoveel mogelijk kwaliteit behouden. Nu de avi inladen in CCE en encoden is geen probleem.

Nu ben ik al wezen zoeken hier op GoT, en in het Doom9 forum. Er is een hoop te vinden over CCE en avs...maar kwam niets tegen over hoge resoluties.....

Wie weet een oplossing, of een avs script wat wel werkt, om de avi direct in CCE te laden?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Ben tegen dit probleem ook eens opgelopen, ook een partij aan het rommelen geweest....nooit een goede oplossing gevonden. Als je niet perse CCE wilt gebruiken, dan gaat het wel in TMPGenc of Canopus procoder. Het enige wat je niet kan is boven de 2 passes uitkomen, maar dat kun je wel opvangen door de bitrate hoog te houden in TMPGenc of Canopus.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !