Windows 2000/2003 server en Spyware

Pagina: 1
Acties:

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Morgen,

Hoe gaan anderen om met spyware/adware op een server? scannen jullie die met adaware/spybot of iets dergelijks of hoe zijn andere ervaringen hiermee? Ik zie het anderzijds ook weer als een risico.
zo heb ik bijv.. ccleaner op de server losgelaten waarnaar ik vanalles heb moeten aanpassen om de server weer werkend te krijgen.. dit wil ik ten alle tijden voorkomen bij tools t.b.v. spyware.

tevens.. is er een spyware tool op de markt dat gedistrubueerd en gecontroleerd kan worden op serverniveau? net als een virusprogramma over het netwerk idee dus.

Hoor het graag :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Aangezien je weinig tot niet surft op het internet denk ik niet dat je last van spyware zult hebben, zolang je server maar gepatched is met laatste updates etc?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Move NT > BV

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 07:33
hitman pro is op het moment voor mij de ultieme tool.

Verder vind ik het een beetje raar dat je om een anti-spyware tool vraagt waar het om een server gaat. Het lijkt me niet echt de bedoeling om op een server websites te bezoeken die eventueel spyware bevatten.

Tenzij het een terminal server is.. :P

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Tja, ten eerste zou je je afvragen hoe je in godsnaam spyware op een server krijgt. En daarbij geldt dan voornamelijk dat je meestal taken uit aan het voeren bent waar een server helemaal niet voor bedoeld is. :)

Hoewel ik geen server hier heb staan zou ik gebruik maken van een goede virusscanner + firewall. Mocht er toch iets tussen komen wat nog niet herkend zou worden door de virusscanner, dan fix ik het wel met HijackThis. :)

Signature

Verwijderd

pasta schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:24:
Tja, ten eerste zou je je afvragen hoe je in godsnaam spyware op een server krijgt. En daarbij geldt dan voornamelijk dat je meestal taken uit aan het voeren bent waar een server helemaal niet voor bedoeld is. :)

Hoewel ik geen server hier heb staan zou ik gebruik maken van een goede virusscanner + firewall. Mocht er toch iets tussen komen wat nog niet herkend zou worden door de virusscanner, dan fix ik het wel met HijackThis. :)
Terminal server vol met gebruikers?
Als je server niet goed geconfigged is, dan kan het wel eens voorkomen ja.
Pagina: 1