I reject your reality and substitute my own!
Persoonlijk iets te blauw. Water is immers niet blauw
Wat is verder interessant vind is hoeveel foto's je erover hebt gedaan om dit te krijgen.
Ikzelf heb ook geoefend. Na 160 foto's (Leve digitaal !!!) had ik een mooie.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
http://www.kanonweb.nl/druppelsbg.jpg is de grote!
[ Voor 31% gewijzigd door mkanon op 08-03-2005 09:05 ]
Sorry, wat?mkanon schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:38:
Ik dat iemand mij kan wat response kan geven over de volgende foto.
Mooie foto, ik vind hem niet te blauw, geeft juist een extra dimensie aan de foto, zou zo kunnen komen door een blauw scherm erachter.
Maar toch is hij wel mooi hoor
M'n statief kon niet dichterbij staan dus is hij wat ingezoomd, omdat ik weinig licht had heb ik hem handmatig proberen scherp te krijgen! Dus orginele plaat was een stuk groter, ik probeer de volgende keer m'n object wat groter in beeld te krijgen !te(X)en schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:13:
Ligt het aan mij, of is hij niet helemaal scherp? Daarnaast vind ik dat er ook wat veel ruis (met name in de achtergrond) in zit.
Maar toch is hij wel mooi hoor
Voor een volgende keer is het misschien handig om gewoon extra licht erbij te slepen, dat maakt het een stuk gemakkelijker
Bericht hierboven
Groetjes, FaceDown.
ISO was 200.. D70 winnen WAAR, maak ik kans dan????
Verwijderd
Die moeten lekker crispy sharp zijn en een spannende compo .... iets meer met leuk licht kan ook geen kwaad.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 11:56 ]
Nee je bent te laat :Pmkanon schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:48:
[...]
ISO was 200.. D70 winnen WAAR, maak ik kans dan????
[ Voor 18% gewijzigd door Xtuv op 08-03-2005 12:02 ]
- Ik vraag me af waarom je f8 hebt gebruikt. Je hebt voor zover ik kan zien niet echt een tekort aan scherpte-diepte zeker niet met een wat kleinere sensor.....en 1/250s is niet echt een lekkere sluitertijd voor dit probleem, je ziet de beweging zelfs in de druppels.(Ik weet niet precies hoe je foto bedoelt is, maar ik neem aan dat je hem ragscherp wilt hebben.)
- Ik vind het mooier wanneer ik de druppel weer naar boven zie "stuiteren", nu verdwijnt hij gewoon ergens wat ik niet op de foto zie. wellicht helpt een ander standpunt ook wel.
- Het blauw vind ik mooi, alleen zou ik een andere achtergrondkleur proberen.
- Ik vind er te veel druppeltjes op staan, je ziet echt dat je maar bent gaan druppellen tijdens het schieten zodat er wel een goede bij moet zitten.
- Misschien is het leuk om te spelen met andere kleuren licht, de reflecties in het water worden dan wellicht interresanter.
[ Voor 3% gewijzigd door bartvdl op 08-03-2005 12:57 ]
De sluitertijd kwam door de flits deze kon niet korter omdat de flits aan stond! volgende keer ga ik meer licht er bij halen!!! van de 160 foto's stonden er op drie maar een druppel (zolangzaam druppelde ik!) het timen is echt moeilijk! bedankt voor je tips ik ga het vanavond eens even proberen!bartvdl schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:56:
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, ik weet hoe lastig het is maar toch even een paar puntjes:Ik hoop dat je er iets aan hebt.
- Ik vraag me af waarom je f8 hebt gebruikt. Je hebt voor zover ik kan zien niet echt een tekort aan scherpte-diepte zeker niet met een wat kleinere sensor.....en 1/250s is niet echt een lekkere sluitertijd voor dit probleem, je ziet de beweging zelfs in de druppels.(Ik weet niet precies hoe je foto bedoelt is, maar ik neem aan dat je hem ragscherp wilt hebben.)
- Ik vind het mooier wanneer ik de druppel weer naar boven zie "stuiteren", nu verdwijnt hij gewoon ergens wat ik niet op de foto zie. wellicht helpt een ander standpunt ook wel.
- Het blauw vind ik mooi, alleen zou ik een andere achtergrondkleur proberen.
- Ik vind er te veel druppeltjes op staan, je ziet echt dat je maar bent gaan druppellen tijdens het schieten zodat er wel een goede bij moet zitten.
- Misschien is het leuk om te spelen met andere kleuren licht, de reflecties in het water worden dan wellicht interresanter.
Ik heb vorige week ook een druppelende kraan gefotografeerd, eerst ook steeds goed timen maar dan lukken maar een paar foto's. Daarna op Burst mode gezet en dat gaat een stuk betermkanon schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:02:
[...]
De sluitertijd kwam door de flits deze kon niet korter omdat de flits aan stond! volgende keer ga ik meer licht er bij halen!!! van de 160 foto's stonden er op drie maar een druppel (zolangzaam druppelde ik!) het timen is echt moeilijk! bedankt voor je tips ik ga het vanavond eens even proberen!
(klikbaar)
[ Voor 9% gewijzigd door Speedfight op 08-03-2005 21:38 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
/me justawitte heeft ook nog ergens druppel foto's liggen
[ Voor 16% gewijzigd door Justawitte op 08-03-2005 21:29 ]