Dag allemaal,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb al gezocht hier op de got, maar er zijn al veel topics maar niks gelijkt op mijn probleem.
Probleem:
Ik ben 2 excel bestanden: detplan.xls en MJDNC.xls
De spreadsheet mjdnc.xls wordt elke week gegenereerd. In de spreadsheet detplan.xls moet er een button komen waarmee de gegevens uit mjdnc.xls gecheckt worden tov detplan.xls
Dit gebeurd op basis van de 1e 2 kolommen.
voorbeeld:
detplan.xls
mjdnc.xls
Dus zoals je ziet zijn kolom A + B een unieke sleutel.
Nu indien deze sleutel in beide spreadsheets overeenkomt, moeten de gegevens van detplan.xls geupdate worden met de gegevens uit mjdnc.xls
Indien deze niet overeen komen. Moeten de gegevens uit mjdnc.xls toegevoegd worden aan de sheet detplan.xls
Maar je hebt dus bepaalde codes in de 1e 2 kolommen
11
12
13
156
23
24
56
57
....
Zit er bijvoorbeeld een entry 15 blabla in het bestand mjdnc.xls
Dan moet deze op het einde van de sectie 1 worden toegevoed.
Dan wordt detplan.xls
11
12
13
15
156
23
24
56
57
....
Nu ben ik echt niet thuis in vba, en heb al een halve dag zitten zoeken, maar ik kom er echt wel niet uit.
Misschien een van jullie wel.
Ik ga nu nog verder zoeken
alvast bedankt!
Wouter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb al gezocht hier op de got, maar er zijn al veel topics maar niks gelijkt op mijn probleem.
Probleem:
Ik ben 2 excel bestanden: detplan.xls en MJDNC.xls
De spreadsheet mjdnc.xls wordt elke week gegenereerd. In de spreadsheet detplan.xls moet er een button komen waarmee de gegevens uit mjdnc.xls gecheckt worden tov detplan.xls
Dit gebeurd op basis van de 1e 2 kolommen.
voorbeeld:
detplan.xls
code:
1
| 1 2 Gebruikers KLAAR 6,43 11,17 173,58 |
mjdnc.xls
code:
1
| 1 2 Gebruikers NIET KLAAR 6,43 11,17 173,58 |
Dus zoals je ziet zijn kolom A + B een unieke sleutel.
Nu indien deze sleutel in beide spreadsheets overeenkomt, moeten de gegevens van detplan.xls geupdate worden met de gegevens uit mjdnc.xls
Indien deze niet overeen komen. Moeten de gegevens uit mjdnc.xls toegevoegd worden aan de sheet detplan.xls
Maar je hebt dus bepaalde codes in de 1e 2 kolommen
11
12
13
156
23
24
56
57
....
Zit er bijvoorbeeld een entry 15 blabla in het bestand mjdnc.xls
Dan moet deze op het einde van de sectie 1 worden toegevoed.
Dan wordt detplan.xls
11
12
13
15
156
23
24
56
57
....
Nu ben ik echt niet thuis in vba, en heb al een halve dag zitten zoeken, maar ik kom er echt wel niet uit.
Misschien een van jullie wel.
Ik ga nu nog verder zoeken
alvast bedankt!
Wouter