[PHP/Autocad] Autocad tekeningen beheer systeem *

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
Ik wil een proggie maken om tekeningen va autocad te programmeren. Ik kan php / mysql dus dat lukt nog wel. maar het probleem ligt in de koppeling met autocad. In autocad kan je ee onderhoek maken, en ik weet dat je met de autocad database connectivity een link kan leggen naar je database. Ik heb op google gezocht hiernaar, maar probleem is dat hier niks geen informatie over staat (alleen boeken die je kan kopen) maar ik wil eerst weten hoe dit zit. Hoe word die koppeling gelegt enzow. Dus mijn vraag is heeftiemand zoiets dergelijks al eens gedaan, kan iemand mij vertellen of dat wel de goede manier is?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Daar heb je complete pakketten voor, en als ik goed begrijp wat je wil, dan is dit niet zo erg simpel opgelost.
linkje voor zo'n soort pakket http://www.3ds.com/products-solutions/brands/SMARTEAM/

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:11
Smarteam kan het ook niet echt lekker hoor. Het werkt wel, maar dat is ook alles. Deze is in de nieuwere 3d pakketten beter. (api's zijn dan ook beter)

Als je iets invoegt gaat het bijna altijd via comment invoer. Dit is niet echt handig en is zeer foutgevoelig. Helaas heb ik nooit iets anders gezien, terwijl ik heel veel programma's ken die het doen.

Je zal zoiezo alles moeten afvangen. (waarschuwing vooraf)
Waarschijnlijk moet je iets proberen in de richting van vba controll die ingebouwd is in de nieuwere versies.

Wat wil je precies doen eigenlijk? Een block invoeren stelt niet veel voor en dat kan iedereen.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
wat ik precies wil :

in autocad staat per lay-out 1 block met de onderhoek. deze moet het programma kunnen lezen en in een database kunnen zetten.
Dus als je een tekening aanmaakt of wijzigt, dat dit ook gebeurt in het tekeningen beheer systeem.

en ja ik heb al vele programma's gezien die het wel deden ... maar net niet goed genoeg. Of gigantisch duur (duizenden euro's)

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Weet niemand hoe ik de gegevens van autocad in een database krijg??

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Update : ik heb een connectie met de mysql database. En ik heb maar een boek besteld over de autocad database connectie.

mijn pc

Pagina: 1