Asus WL-500G en MSN file transfers

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 05:15
Ik heb voor mijn schoonvader de WL-500G gekocht. Heel mooi routertje, en werkt voortreffelijk (so far). Echter een major problem. Hij kan geen MSN file transfers meer doen. Was natuurlijk te verwachten, maar wist ik veel dattie dat gebruikte.
Nou ben ik me bewust van het probleem wat MS ook erkent. uPnP staat aan op de router en ik denk dat het uit staat op de client.
Ik heb al zo ongeveer alle hits op google bekeken, en hier alle WL-500g topics doorzocht. Nergens kan ik de oplossing vinden voor dit probleem. Als het niet gaat werken, heb ik een behoorlijk probleem. Enerzijds zou je zeggen, zet hem terug op zonealarm, maar anderzijds vind ik dat hij gewoon achter NAT moet zitten. Daarnaast heb ik zijn verbinding een paar weken nodig (tijdelijk woonadres tot nieuwbouw klaar is) en moet er dus een router staan zodat ik gewoon mijn standby kan draaien.

Is er iemand hier op GoT die een WL-500G werkend heeft met MSN file transfer, en me kan vertellen hoe hij dat geregeld heeft? Diegene zou mij heel blij maken :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
UltraSub schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:27:
Ik heb voor mijn schoonvader de WL-500G gekocht. Heel mooi routertje, en werkt voortreffelijk (so far). Echter een major problem. Hij kan geen MSN file transfers meer doen. Was natuurlijk te verwachten, maar wist ik veel dattie dat gebruikte.
Nou ben ik me bewust van het probleem wat MS ook erkent. uPnP staat aan op de router en ik denk dat het uit staat op de client.
Ik heb al zo ongeveer alle hits op google bekeken, en hier alle WL-500g topics doorzocht. Nergens kan ik de oplossing vinden voor dit probleem. Als het niet gaat werken, heb ik een behoorlijk probleem. Enerzijds zou je zeggen, zet hem terug op zonealarm, maar anderzijds vind ik dat hij gewoon achter NAT moet zitten. Daarnaast heb ik zijn verbinding een paar weken nodig (tijdelijk woonadres tot nieuwbouw klaar is) en moet er dus een router staan zodat ik gewoon mijn standby kan draaien.

Is er iemand hier op GoT die een WL-500G werkend heeft met MSN file transfer, en me kan vertellen hoe hij dat geregeld heeft? Diegene zou mij heel blij maken :)
misschien de FAQ?

Het Grote Poortmappingsverhaal

MSN Messenger Service

Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minimaal poort 6891 beschikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

Internet-telefonie:
De meeste verbindingen lopen via poort 6901. Bij communicatie tussen een computer en een telefoon (Net2Phone) word een waarde tussen 7801 en 7825 gebruikt. De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.

• UltraSub
Heb ik gedaan..
Met de virtual server optie 6891 t/m 6900 naar zijn ipadres gedrukt.
Volgens hem werkt het niet. Maar goed, ik heb zelf geen mogelijkheid gehad om te testen, ga straks eens uitgebreid testen.

• UltraSub
Het werkt....
Al deze poorten gemept naar het ipadres van zijn pc:
TCP: 1863, 6901, 6891-6900
UDP: 6901
Toen werkte het al met MSN 6.2, zij het schijtlangzaam. Daarna MSN7.0 beta geinstalleerd, en ik hoor hem niet meer klagen. Alles werkt weer als voorheen, zegtie...

Iedereen blij.. :P