Toon posts:

SLI presteert niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb hier een asus A8N-SLI moederbord met 2x een XFX 6600gt 128mb.
Als ik geen sli aanzet dus maar 1 kaart gebruik scoor ik met 3dmark 2000: 21978
Daarna had ik sli wel aangezet en verbaasde het mij dat ik maar 19135 scoorde.

Ik had gelezen dat deze combi van videokaarten en moederbord samen met 1024 mb ram en een athlon 64 3500+ toch wel zou moeten presteren, hij zou ook een score moeten halen van 7000 met 3dmark 2005. Ik scoor daarintegen maar 2900 met 3dmark 2005.

Iemand enig idee waarom mijn setupje niet presteert?! Ik heb al nieuwe drivers gedownload maar dat lost ook nix op en qua bios betreft heb ik alles netjes volgens het boekje gedaan.

alvast bedankt :D

-Burnacid

Verwijderd

Je moet geloof ik in de drivers van nvidia SLI aanvinken, en het per applicatie instellen. Kan het je niet precies vertellen hoe, want ik heb geen SLI... gewoon ff rondneuzen in de driver instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al vanaf 9 uur savonds aan het rondkloten en het is nu 4:38 in de ochtend en ik word helemaal gek ik snap het niet meer. Ik vind het tof van je dat je probeert te helpen maar ik had liever een reactie van iemand met SLI die hetzelfde gezeik had :P

toch bedankt (ik zal nog ffe proberen met een IQ hoger dan (slapen) te kijken)

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 18:11
ik heb het zelfde probleem en heb er ook een topic over kijk even mischien helpt het jou
6600GT in SLI opstelling tips en ervaring
of 6600gt topic
of asus a8n-topic
ik probeer iedereen bij elkaar te krijgen met mijn topic omdat veel meer mensen hier problemen mee hebben en samen moeten we er wel uit komen :*)

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ook nog problemen met de asus A8N-SLI qua opstarten vanaf bios tot windowns?! Bij mij is ie vet traag daar een 233 start nog sneller op naar windowns. Heb ik ook al gehad met me vorige socket 939 bord Asus A8V Deluxe. Iemand de oplossing?! Bios instelling ofzo?!

-EDIT- Ohja niet te vergeten als ik kijk bij de eigenschappen van mijn beeldscherm apperatuur en dan naar Nvidia ga staat daar dat mijn bus snelheid 8x is terwijl dat 16x moet zijn d8 ik (PCI-Express 16x).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 11:38 ]

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:23
als je 1 graka hebt, dan is dat 16x, maar als je sli gebruikt (2 kaarten dus) dan wordt de snelheid/bandbreedte toch verdeeld over de 2 kaarten? Effectief dus 8x per kaart ;)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 08:04

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Foutje, klopte niet wat ik zei.

[ Voor 88% gewijzigd door DaMightyWackO op 08-03-2005 13:29 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

3DMark 2000 staat niet in de lijst van SLI-applicaties. Die zul je zelf (met een 3rd party tweak) moeten toevoegen.

Verder is 3DMark 2000 vandaag de dag weinig representatief meer, ik adviseer testen met een RECENTE benchmark, of real world performance.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 22:53
je hebt toch wel de SLI-connector omgedraaid op het moederbord?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
gebruik in elk geval 3dmark03 of 3dmark05 om je sli te gebruiken
ik weet bijna zeker dat 3dmark00 hier geen gebruik van maakt, dus vandaar dat het niet werkt

PSN: djmurcielago

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 18:07
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:35:
3DMark 2000 staat niet in de lijst van SLI-applicaties. Die zul je zelf (met een 3rd party tweak) moeten toevoegen.

Verder is 3DMark 2000 vandaag de dag weinig representatief meer, ik adviseer testen met een RECENTE benchmark, of real world performance.
Lees dan de eerste post:

hij zou ook een score moeten halen van 7000 met 3dmark 2005. Ik scoor daarintegen maar 2900 met 3dmark 2005.

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer... ik heb net met 1 kaart erin getest en ja het plaatje op het mobo omgedraait naar 1 weer. 3d mark 2005: 3356 dus hoger dan wanneer de 2e kaart erin zit. Ik heb weer ene heel end gekloot en ga nu weer met 2 kaarten + sli testen en ja het plaatje op het mobo staat nu op dual video cards. er komt zo een edit met een score...

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 18:07
Heb je wel IN de bios gekeken, want misschien staat het juist daar wel uit.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de bios gekeken en daar staat SLI op auto dus zou hij auto moeten detecteren. Heb hem ook al op SLI gezet maar dat veranderd nix.

Score met SLI 3dmark 2005 is 3330

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:55:
ik heb in de bios gekeken en daar staat SLI op auto dus zou hij auto moeten detecteren. Heb hem ook al op SLI gezet maar dat veranderd nix.

Score met SLI 3dmark 2005 is 3330
AA/AF afstaan? High performance geselecteerd? Vsync uit?
Geef eens een compare linkje.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38
Heb je 3dmark200X profiel wel geselecteerd bij eigenschappen van instelingen?

Heb je de card slector wel op dual gezet (SLI dus) en dat hij dus niet nog op Single staat?
S6

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:22:
Iemand ook nog problemen met de asus A8N-SLI qua opstarten vanaf bios tot windowns?! Bij mij is ie vet traag daar een 233 start nog sneller op naar windowns. Heb ik ook al gehad met me vorige socket 939 bord Asus A8V Deluxe. Iemand de oplossing?! Bios instelling ofzo?!
dit kwam bij mij ook voor maar dan door een kapotte MBR van de harddisk, met windows XP kun je in de recovery console fixmbr intypen, toen deed ie het bij mij weer (dit is GEEN garantie dat ie bij jou werkt, ik weet niet of dit goed/slecht voor je schijf is dus doe EERST vooronderzoek ;) )

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Verwijderd

IDD, card selector op dual zetten, en ook HEEL erg opletten dat je de brug goed om hebt aangesloten. Draai hem anders eens om!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 11:08

star-saber

Ryzen

STIMPPYYY schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:57:
Heb je 3dmark200X profiel wel geselecteerd bij eigenschappen van instelingen?

Heb je de card slector wel op dual gezet (SLI dus) en dat hij dus niet nog op Single staat?
S6
volgens mij pakt hij automatisch het juiste profiel.
en hoef je niet persee er 1 te selecteren.
dat is mijn ervaring :)

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat jullie zeggen heb ik gedaan en als je met die card selecter bedoelt gewoon sli aanzetten ja dat is gedaan. Hij vind ook gewoon beide kaarten en kan beide GPU temperaturen aangeven alleen als het eropaan komt in de praktijk maakt hij gewoon geen gebruik van de 2e kaart. Het koelblok van de 2 kaart word ook niet warm heel vaag terwijl die ander best wel een graadje of 42 word naar mijn gevoel.
ffe kijken 47 graden word de eerste kaart volgens een externe tempsensor en de 2e word ongeveer 5 tot 12 graden minder warm belast en onbelast.

Dat van die HDD had jij ook een western digital?! ik wist dat die dingen slecht waren maar dit had ik niet verw8.

Nogmaals iedereen bedankt voor zijn bijdrage maar ik ben er nog niet :(
Dus meer suggesties zijn welkom :D

Verwijderd

Topicstarter
Om er nog ffe een schepje bovenop te doen krijg ik nu regelmatig de melding dat de videokaarten onvoldoende voeding krijgen voor optimale prestaties en dat het zo kan beschadigen. Ik heb een 480 watt voeding. Ik heb wel een GateWatch aangesloten maar die zou niet zoveel wat moeten zuigen en ik heb 1 neon stick aangesloten.

iemand enige idee waar mijn probleem zit?!
(het zoveelste probleem :( )

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38
star-saber schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:18:
[...]

volgens mij pakt hij automatisch het juiste profiel.
en hoef je niet persee er 1 te selecteren.
dat is mijn ervaring :)
? Je moet het kaartje wat in je moederbord ligt tussen de 2 PCI-E sloten wel op Single of Dual zetten hoor, zou handig zijn als die zich automatisch zou omdraaien :z :7

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:15
Burnacid: Ik heb een 480 watt voeding.
Welk merk/type voeding is het?

Verwijderd

Topicstarter
was het huismerk van computerland en op de doos staat SP Power 480w

Verwijderd

je hebt een behoorlijk energie vretend systeempje.
Misschien dat die 480Watt voeding zo allemachtig gaar is dat het niet wil met die SLI. Heb je de mogelijkheid om met een andere voeding te testen?

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 21:41
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:20:
was het huismerk van computerland en op de doos staat SP Power 480w
net effe gezocht op Google, het gaat volgens mij om een Codegen Sp Power

als die voeding het niet aankan kan het heel goed de reden zijn voor de slechte prestaties, de kaarten klokken zichzelf omlaag als ze niet genoeg stroom krijgen

(oh, en als je een nieuwe voeding gaat zoeken, pak dan GEEN Qtec. pak bijv een Enermax of Antec )

[ Voor 11% gewijzigd door Bramster op 09-03-2005 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
zalman is ook wel goed denkik?! alleen wel prijzig :S maarja het moet maar dan he. Het punt is dus dat als ik sli aanzet volgens het boekje zegt ie dat hij het doet maar hij doet nix en vervolgens na een tijdje krijg ik een pop-up van nvidia dat de kaarten onvoldoende stroom krijgen en dat de kloksnelheid omlaag word gehaald om schade te voorkomen. Het kan ook zijn dat mijn huis het niet aankan want ik heb al vreselijk veel stroomvretende dingen op me kamer zoals nog een 2e pc een 2400 watt RMS versterker, gamecube, ps2, 2 tv's, koelkast en een speciale verlichting die speciaal voor gaming is (die dus de perfecte hoeveelheid licht afgeeft) maar het lijkt me sterk dat ie het niet trekt zonder dat de stop eruit knalt. maar ik ga wel ffe een andere voeding testen dan.

thnx gasten :D

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk ook aan je voeding

offtopic:
Ik denk niet dat je huis het niet kan trekken. Je huis kan alles trekken (nou ja alles?) De enige beperking die erop zit is de beveiliging van de kabels. Dus als je teveel stroom gaat vragen zal gewoon de zekering uitschakelen. Dan moet je gewoon een ander stopcontact zoeken.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:30:

Dat van die HDD had jij ook een western digital?! ik wist dat die dingen slecht waren maar dit had ik niet verw8.
Ja dat kan zonder problemen ook met je WD schijf

Enuhm een waarom vind je die dingen zo slecht??, ik bedoel de meeste benchmarks wijzen erop dat ze ongeveer hetzerlde zo niet beter presteren als iedere andere HD. Ik denk eerder dat je instellingen verkeerd zijn dan wel dat je hd echt kaput is. Hier op mijn xp2500+ bak start ik op een 7200rpm 2mb cache WD binnen enkelel seconden winxp op, het balkje loopt nog geen 2 keer.

Verwijderd

Topicstarter
ja vanaf dat ik xp inga gaat het balkje 2 keer rond maar daarvoor wat de bios allemaal start bedoel ik en terwijl die zoekt naar ide devices.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:35
je windows start vet traag je sli werkt niet goed...

k heb totaaaal geen verstand van SLI dat zeg ik als eerst,
maar misschien moet je windows eropnieuw opzetten want miss is het dan verholpen dat windows sneller start en misschien is het een instellingen of een fout in windows...

K zou het proberen...
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
nou toen die kaarten erin gingen had ik meteen een verse installatie gedaan van alles dus ook xp en toen was ie traag dus ligt ergens aan ofzo maar dat vind ik geen ramp.

wat wel een ramp is is dat 1 kaart bij mij beter presteert dan 2 :(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 11:08

star-saber

Ryzen

STIMPPYYY schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:28:
[...]

? Je moet het kaartje wat in je moederbord ligt tussen de 2 PCI-E sloten wel op Single of Dual zetten hoor, zou handig zijn als die zich automatisch zou omdraaien :z :7
als je goed gelezen had dan bedoelde ik het software profiel bij eigenschappen beeldscherm ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk heb ik dat op SLI gezet. Er staat letterlijk multi-gpu als tab en daar kan je het dan aanvinken en dan start ie opnieuw op en geeft direct bericht dat multi-gpu bemonstering is geactiveerd.

Verwijderd

Weet je zeker dat je de bridge tussen de 2 videokaarten goed hebt gezet, en het "plaatje" op het moederbord ook?

• Hermania
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-11-2025
Maak je niet druk om je voeding.
Ik heb een Tagan 580Watt en krijg die melding van onvoldoende voeding nu zelf al in windows. Als oplossing komt het NVidia System venster met 'sluit de extra connector op de videokaart aan'.
Jammer hoor, die is er niet (wel een EZ plug op het moederbord maar die heb ik al aangesloten).

Systeem:
Asus A8N-SLI Deluxe BIOS 1011
2x XFX 6600GT
voeding Tagan 580Watt
etc

Het probleem ligt hem volgens mij bij het feit dat de kaarten teveel vermogen door het moederbord trekken.
Eigenlijk is SLI een waardeloze NVidia vinding. Het zou zo makkelijk moeten werken maar het werkt voor geen meter.
Gedonder met verschillende BIOSen in de videokaarten waardoor je het systeem geen SLI toestaat, brakke drivers, geen dual screen en problemen met de voeding.
Mijn advies kies NOOIT voor SLI !!! :r Het is een aanfluiting, sterker; ik weet nu waarom ik zo blij was dat mijn GForce2 kaart verkocht was.
NVidia zijn wat dat betreft prutsers. :(
Pagina: 1