Toon posts:

USB schijf (MBR brak) wordt niet herkend in recovery console

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een maxtor diamond max 10 200 GB 7200rpm in een externe usb 2.0 behuizing en m'n partitie wordt niet meer herkend. volgens de trial van getdataback for ntfs is de data nog intact. jammergenoeg geen win xp pro install cd dus dan maar win 2k pro gebruiken. bij map in de recovery console wordt de schijf echter niet weergegeven, waarschijnlijk omdat het ding op usb zit. nou zou ik de schijf wel uit z'n behuizing kunnen schroeven en in m'n pc hangen, maar ik doe het toch liever via recovery console. valt dit via usb te redden of moet ik m'n gereedschap er bij halen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Wat wil je in de recovery console doen? MBR fixen of data recoveren?

Dat laatste gaat je volgens mij niet lukken.

Verder heeft je MBR weinig te maken met de corrupte data; MBR is de master boot record, en ik ga er vanuit dat je niet boot van je USB disk.

Je partitietabel zal wel het gootje gelegd hebben; dan heb je een paar andere opties:
1. Onder DOS je data terug halen mbv USB ASPI drivers voor dos en een dos recovery programma
2. Recovery programma onder windows gebruiken (bijv Ontrack EasyDataRecovery)
3. Proberen met PartitionMagic je partitietabel te fixen. PQ Magic ziet soms zelf dat de partitietabel fouten bevat en corrigeert deze.

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 08-03-2005 07:40 ]

Pvouput live