De problemen begonnen met I/O errors die steeds terugkwamen. vervolgens wat mappen die niet meer geopend of gerecovered konden worden. De HD (de beruchte IBM deskstar) uit de PC gehaald, in een andere gezet en een image gemaakt van de OS partitie. Vervolgens de HD gecheckt met chkdsk, die vond problemen en repareerde die. HD terug gezet in de andere computer, weer I/O errors. HD-Firmware geupgrade. bij het starten van windows wordt de HD gecontroleerd op fouten. Deze controle chrasht. Zonder controle kom ik gewoon windows in (de fouten lijken allemaal op een datapartitie te staan). Drive Fitness Monitor gedraaid. Quick test: geen problemen. Advanced test: Bad sectors. Optie Sector repair gekozen en niet low level format. Het hele programma crash tijdens "analyzing media". Waarschijnlijk om dezelfde reden dat de windows foutencontrole crasht. wat wel typisch is, is dat tijdens de advanced test er geen probleem is tijdens "analyzing media".
Zijn er nog dingen die ik kan proberen voordat ik een low level format doe? Ik heb geen ruimte om de data-partitie te backuppen. Daar staat niets onvervangbaars op, maar ik probeer liever eerst wat anders als dat mogelijk is.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen voordat ik een low level format doe? Ik heb geen ruimte om de data-partitie te backuppen. Daar staat niets onvervangbaars op, maar ik probeer liever eerst wat anders als dat mogelijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door Byte_Me op 08-03-2005 02:30 ]