[fedora c3] telinit 3 ---> lockup

Pagina: 1
Acties:

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:21

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
om fatsoenlijk te kunnen programmeren is het handig voor me om linux te installeren, zodoende ben ik bezig met fedora core 3.

Alleen bij het installeren van de display drivers kom ik hetvolgende probleem tegen, ik moet dit vanuit console modus doen, vind ik prima klinkt logisch. Alleen wanneer ik dan de oprdacht daartoe geef middels 'telinit 3' blijft ie hangen in de checklist na het puntje 'anacrom' ctrl-alt-delete werkt dan nog wel.

Hoe krijg ik nu die drivers geïnstalleerd :? (of op een andere manier m'n monitor gefreshrate op 85 hz (van de 75hz die ik nu als max kan instellen krijg ik vermoeide ogen))

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Bij de config van je grub / lilo tijdelijk init 3 neerzetten :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:18

Cyphax

Moderator LNX
Als je lilo gebruikt kun je ook op de lilo prompt bijvoorbeeld linux init3 proberen (waarbij je linux moet vervangen door het label). Misschien werkt het met grub ook ongeveer zo

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 08-03-2005 11:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:03
Weet je zeker dat 'ie blijft hangen? Als je gewoon een keer op enter drukt ofzo krijg je geen prompt iig?

Als het goed is herkent FC3 tijdens de installatie zelf je scherm wel, zo niet dan moet je zelf even de maximale refresh rates uit het boekje halen en die invullen. Dan krijg je vanzelf de hoogst mogelijke refresh rate.

Het is inmiddels enigszins ongewoon als dit niet 'vanzelf' gedetecteerd wordt bij de installatie, dus misschien is het handig als je er even bij zet wat voor hardware je hebt...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:21

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Mijn monitor betreft een LG 915ft+ met het videokaartje: Leadtek Geforce4 ti 4400

Maar is het niet zo dat wanneer ik in lilo zet ik init3 wil hebben ik de kans loop dat ik helemaal linux niet meer inkom?

Alle knoppen van de regenboog geprobeert... maar nix ;(

Als tussenoplossing de resolutie maar op 1400x.... gezet, heeft ie toch nog 85hz maarja mis je toch nog wat ruimte...

[ Voor 32% gewijzigd door steveman op 09-03-2005 00:12 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!