Toon posts:

[PHP/MySQL] Punten systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb in een Database een Tabel genaamd users. Hierin staan gegevens van enkele users, hieraan wil ik een kolom toevoegen genaamd punten. De users kunnen op pagina (producten.php) een aantal producten aanklikken (checkboxen) elk product staat voor 1 punt.

Wanneer een user een aantal checkboxen heeft aangeklikt kan op next geklikt worden .. nou wordt gecontrolleerd of de user wel genoeg punten heeft voor het aantal producten te bekijken. Wanneer die wel zo is worden op een pagina de de beschrijvinden van de producten weergegeven. En een X aantal punten van de user afgetrokken

Kan iemand me op weg helpen met die script te maken.

Alvast bedankt

Frank.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PHP:
1
<input type="checkbox" name="punten[]" value="<?=$aantalpuntennodig;?>">

Op die manier krijg je in je $_POST een array mee, die je kunt benaderen met $_POST['punten']. Met array_sum() kun je vervolgens alle elementen optellen, en kijken of de gebruiker genoeg heeft. Als de gebruiker niet genoeg heeft, dan zou je van boven naar beneden je array kunnen doorlopen, en doorgaan met producten "laten zien" totdat de punten op zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Hoi, niet om je te vervelen maar voordat je een topic start is het handig om de tekst achter de volgende link even door te nemen.

P&W Beleid

De code die je nu al hebt posten en vertellen waar je probleem zit zou een goed begin zijn.

Systeem | Strava

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zie het linkje hierboven. Meer dan een scriptrequest is op dit moment van dit topic niet te maken. Lees de quickstart nog eens dor voordat je weer een topic opent in Programming & Webscripting

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.