[php] webshop met veel eisen

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 18:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Voor ik begin om er zelf eentje te maken ben ik aan het rondkijken naar een compele vrij te gebruiken php webshopt (in combo met mysql).

Er zijn er zat, probleem is echter dat ik nogal wat eisen heb:

- producten moeten verschillende prijzen aankunnen (een bepaald aantal heeft een bepaalde stukprijs)
- producten moeten bedrukt kunnen worden, je hebt dan een startprijs, en de keuze tussen kleuren en de groote van de print per product
- klanten moeten coupons kunnen krijgen waarmee ze uit een selectie producten zelf producten kunnen kiezen tot de waarde van de coupon.
- het allerbelangrijkste: aangezien het on duizenden producten gaat moet het invoeren van de gegevens heel eenvoudig gaan. Liefst uploaden van een excel of komma gescheiden filetje.

Wat ik tot nu toe heb gezien heeft dit gewoon allemaal niet. Vooral het invoeren van duizenden producten is in de meeste webshops gewoon absoluut niet te doen (zeker niet als er zoveel parameters aanhangen).

Mijn vraag is dus iemand een product weet dat er dicht bij komt?

Wat heb ik al getest:
- oscommerce
- zen cart

Beiden voldoen niet. Zen cart kwam nog het meeste in de richting, maar het invoeren is gewoon niet te doen en is ook net niet dat wat ik nodig heb.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik heb zelf 10tallen van dit soort producten getest en ik kan je nu al vertellen dat er niets close komt.

Echt maatwerk wat je wil...

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Zoiets had ik al verwacht... nouja.. meer werk voor mij :P

Als er toch nog iemand wat weet... graag

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

De eisen die je stelt zijn voor een deel nou niet bepaald 'mainstream' te noemen. Er zit waarschijnlijk niets anders op dan een bestaande shop aan te gaan passen, of 'from scratch' te beginnen aan een nieuwe shop.

De eerste mogelijkheid lijkt vaak het minste werk, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat al snel bleek dat 'from scratch' toch makkelijker was geweest. Eerst moet je een systeem van iemand anders goed doorgronden om vervolgens het geheel zo aan te passen zodat het naar je wens werkt. Vaak wordt je beperkt door de basis van het systeem, dat zo is gekozen omdat dat dat volledig aan de esien van de ontwikkelaar voldeed. Je zult in veel gevallen zo'n basis dus moeten gaan aanpassen, iets wat vaak veel werk is en in oplossingen resulteerd die je later mateloos kunnen irriteren.

Mijn advies is dan ook om met je specifieke eisenpakket een gezonde nieuwe basis te creeren, ook al lijkt dit in het begin een beetje zinloos. Je zult jezelf in een later stadium dankbaar zijn, omdat je al vanaf het begin rekening kan houden met je eigen specifieke eisen.

Verwijderd

Hoi,
Ik heb zelf dit cart systeem gebruikt als basis voor mijn cart. Het is makkelijk uit te breiden. Nieuwe items toevoegen gaat ook makkelijk met PHPmyADMIN

http://www.macromedia.com...er/articles/php_cart.html

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

Als jij zegt dat het voornamelijk op de input hangt, dan is dat een kwestie van die ene pagina maken en van daaruit in de database dumpen. CSV parsen naar de database is niet het moeilijkste ter wereld lijkt mij...

Bij uitgaan van een open source pakket heb je het voordeel dat nieuwe features van anderen ook direct gebruikt kunnen worden. Tuurlijk moet je eerst de basis doorgronden, maar als dat een beetje netjes is opgezet kan je daar vaak sneller een goed resultaat uit halen dan bij zelf opbouwen. En het is al direct bruikbaar, zonder je 'maatwerk-uitbreidingen'.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Tja, data invoer zelf maken kan idd wel, maar ik mis dan nog de rest van de features...

Ik ga gewoon zelf aan de slag.

Bedankt voor de input in ieder geval.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Kijk eens naar Typo3 CMS met de extensie zk_products. Die is vrij krachtig. Er is nog een nieuwe shop-module op komst zoals je op Typo3.org bij producten kan zien.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
deepspace schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 00:04:
[...]
- producten moeten verschillende prijzen aankunnen (een bepaald aantal heeft een bepaalde stukprijs)
- producten moeten bedrukt kunnen worden, je hebt dan een startprijs, en de keuze tussen kleuren en de groote van de print per product
- klanten moeten coupons kunnen krijgen waarmee ze uit een selectie producten zelf producten kunnen kiezen tot de waarde van de coupon.
- het allerbelangrijkste: aangezien het on duizenden producten gaat moet het invoeren van de gegevens heel eenvoudig gaan. Liefst uploaden van een excel of komma gescheiden filetje.
[...]
1. oscommerce kan dit met de quantity controller uitbreiding
2. zie punt 1.
3. coupons zou ik zo niet weten maar kijk eens in de fora van oscommerce Heb even voor je gezocht, het topic over "Gift Vouchers" is 99 pagina's lang :) klik
4. oscommerce kan prima csv files importeren.

Oscommerce heeft een redelijk grote userbase, daarom zijn er veel add-ons beschikbaar. Het is alleen zo jammer dat het development niet echt opschiet, ik meen dat 2.2 Milestone 2 alweer 2 jaar oud is. :/

Ik maak zelf ook gebruik van oscommerce. De standaard install is inderdaad wat karig, echter als je er wat tijd in steekt heb je je shop redelijk snel naar je wensen gevormd.

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 08-03-2005 08:39 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Aangezien dit helemaal niet over het zelf programmeren gaat maar over het zoeken naar software, verplaats ik dit topic naar Software Algemeen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1