Ik wil het volgende realiseren nadat ik van een leverancier een volgende xml feed aangeleverd krijg:
Nu had ik van PHPhulp een leuk scriptje gevonden die het mogelijk maakt om toch al iets te parsen van de xml feed. Maar waar ik nu tegenaanloop is dat hij bij dubbele tags niet werkt en dat hij ook niet mer attibuten om kan kan.
Wat uiteindelijk het doel is dat ik in PHP een while() loop kan doen waarin ik bepaalde dingen uit die feed kan laten doorlopen, maar hoe vang ik die dergelijke dingen af, en kan ik ze dus in een template gieten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <item id="001"> <lang>nl</lang> <video> <wmv speed="adsl">adsl.wmv</wmv> <wmv speed="fast">fast.wmv</wmv> <wmv speed="isdn">isdn.wmv</wmv> </video> <bestand>001.wmv</bestand> <description>Blaat en blaat zijn blaat buiten aan het blaat en blaat.</description> <images> <thumbnail id="big" width="100" height="200">017.jpg</thumbnail> <thumbnail id="big" width="100" height="200">018.jpg</thumbnail> <thumbnail id="big" width="100" height="200">019.jpg</thumbnail> </images> </item> |
Nu had ik van PHPhulp een leuk scriptje gevonden die het mogelijk maakt om toch al iets te parsen van de xml feed. Maar waar ik nu tegenaanloop is dat hij bij dubbele tags niet werkt en dat hij ook niet mer attibuten om kan kan.
Wat uiteindelijk het doel is dat ik in PHP een while() loop kan doen waarin ik bepaalde dingen uit die feed kan laten doorlopen, maar hoe vang ik die dergelijke dingen af, en kan ik ze dus in een template gieten?