[PHP] xml feed uitlezen en verwerken in een webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik wil het volgende realiseren nadat ik van een leverancier een volgende xml feed aangeleverd krijg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<item id="001">
<lang>nl</lang>
<video>
<wmv speed="adsl">adsl.wmv</wmv>
<wmv speed="fast">fast.wmv</wmv>
<wmv speed="isdn">isdn.wmv</wmv>
</video>
<bestand>001.wmv</bestand>
<description>Blaat en blaat zijn blaat buiten aan het blaat en blaat.</description>
<images>
<thumbnail id="big" width="100" height="200">017.jpg</thumbnail>
<thumbnail id="big" width="100" height="200">018.jpg</thumbnail>
<thumbnail id="big" width="100" height="200">019.jpg</thumbnail>
</images>
</item>

Nu had ik van PHPhulp een leuk scriptje gevonden die het mogelijk maakt om toch al iets te parsen van de xml feed. Maar waar ik nu tegenaanloop is dat hij bij dubbele tags niet werkt en dat hij ook niet mer attibuten om kan kan.

Wat uiteindelijk het doel is dat ik in PHP een while() loop kan doen waarin ik bepaalde dingen uit die feed kan laten doorlopen, maar hoe vang ik die dergelijke dingen af, en kan ik ze dus in een template gieten?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Bij de voorbeelden in de PHP-manual bij xml_parse() staan een aantal stukjes code (die elkaar steeds aanvullen en verbeteren) waarmee je een hele XML-file in één keer in een array kunt gooien, die dan perfect de tree van de XML bevat.

Dat zal soms een vrij uitgebreide multidimensionele array worden, die je dan zelf nog uit moet gaan spitten natuurlijk. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Als je zoekt op xml op www.php.net vind je meteen dit:
http://nl3.php.net/manual/en/ref.xml.php

Goed doorlezen en je hebt zo een xml-parser waarmee je xml kan parsen en eventueel weer in html kan parsen.

Edit: iemand was me voor. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 23:41 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het scriptje wat je gedownload hebt niet toereikend is kun je die uitbreidingen beter vragen bij de plek waar je dit script vandaan hebt. In Programming & Webscripting leveren we geen support op scripts van derden. Verder zijn er, zoals hierboven ook al aangegeven, genoeg voorbeelden in de manual te vinden. Mocht je op een specifiek punt vast komen te zitten, dan kun je dat hier rustig vragen. Het is echt4er niet de bedoeling dat we hier een complete xml parser voor gaan kauwen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.