Ik zoek al een tijdje naar een programma waarmee ik kan tekenen met bematingen. Dus ipv alles te gokken gewoon aan kunnen geven wat de hoek is tussen 2 lijnen en wat de lengte is van een lijn. Ik moet voor school werken met solidworks, een 3d programma waarmee alles met bematingen gaat. Ik vind dit zelf veel handiger tekenen dan bv photoshop, maar dingen als logo's maken gaat er toch erg lastig mee. Weet iemand een programma waarmee ik dus wel met maten kan tekenen?
Autocad? Kijk anders eens op download.com ofzo. Heb je zelf al gezocht?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Is autocad niet meer voor technische tekeningen? En ik heb wel gezocht, maar weet ook niet precies waar ik op moest zoeken. Tekenen met maten levert niets bruikbaars opBor_de_Wollef schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:06:
Autocad? Kijk anders eens op download.com ofzo. Heb je zelf al gezocht?
De techniek om met SolidWorks te moddelen heet 'schetsmatig ontwerpen' o.i.d. Als je toch enkel 2d wilt, wil je dus feitelijk technische tekeningen (maattekeningen). Daarvoor zijn veel CAD programma's in omloop, zoals bovengenoemde AutoCAD.
Intiligente Hulplijnen komen in de buurtReinier schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:49:
In Adobe Illustrator kom je volgens mij ook best ver: kan je gewoon lijnlengten en hoeken opgeven.
Edit: oh toch niet, daar heb je plugins voor nodig.
Super ik ga het ff checken. Ziet er goed uit iig.Reinier schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:49:
In Adobe Illustrator kom je volgens mij ook best ver: kan je gewoon lijnlengten en hoeken opgeven.
Edit: oh toch niet, daar heb je plugins voor nodig.
Pagina: 1