Toon posts:

Zalman ZM80D-HP geschikt voor XFX Geforce 6600 GT (AGP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

van de week een xfx geforce 6600gt aangeschaft en in me pc gezet. Doet het perfect. Alleen de stock koeling klinkt als een stofzuiger, en ik durf de fan niet zachter te zetten door een weerstandje er tussen te solderen, aangezien het nvidia tabblad temperatuur al een temp van ongeveer 50 graden aangeeft. De rest van mijn pc (in een centurion 5 zit ie) is veel koeler (cpu/mobo ongeveer 31/22).
Aangezien ik me nogal stoor aan dit geluid zou ik graag de koeler van mijn oude videokaart erop zetten, die ik toch al heb liggen. Dit is een Zalman ZM80D-HP (die dual heatpipe, blauw) en ik heb ook de fan (ZM-OP1) erbij, maar dat is niet zo belangrijk denk ik.
Ik heb dus een XFX Geforce 6600 GT, maar aangezien de gpu en nog iets (wat het is weet ik niet maar het lijkt op een kleinere gpu, zit een koel vinnetje op, SCHUIN gemonteerd zit (ivm pci-e adapter ofzo heb ik begrepen) vraag ik me af of mijn zalman koeler erop past. En als het al past, hoe moet ik dan dat andere ding naast de gpu koelen?

BVD voor jullie hulp

Groetjes, Lennard

PS een foto van hoe de koeler erop zit staat hier

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat schuine ding is je PCI-express --> AGP bridge. Die moet (gezien het formaat van het koelblok) echt wel gekoeld BLIJVEN. Kun je niet de zalman monteren gewoon over dat ding heen? Mijn FX5900XT had standaard ramsinkjes die ik gewoon kon laten zitten... Het koelblok zat hoog genoeg om eroverheen te vallen...

Hier stond een dode link.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 23:33
Bij deze kaart is het niet verstandig om hem passief te koelen. Moet dus ook nog optionele fan op passieve koeler ook weer 12,50e.

Zit je totaal ook al op 40e.

Je kan beter de vf700cu van zalman erop pleuren. Kan je dat schuine blok ook rustig laten zitten.
De ram sinks die erbij geleverd worden, moet je gedeeltelijk afbreken en dan kan je ze zo op je kaart zetten, tesamen met de koeling.

Dit is stiller en koelt m.i. beter dan dat smurfen geval. Daarnaast ben je voor 45 euro verzekerd van een goede oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei:
Aangezien ik me nogal stoor aan dit geluid zou ik graag de koeler van mijn oude videokaart erop zetten, die ik toch al heb liggen. Dit is een Zalman ZM80D-HP (die dual heatpipe, blauw) en ik heb ook de fan (ZM-OP1) erbij

dat heb ik dus al, en kost me niets extra's, als die dus niet past, ga ik geen nieuwe kopen denk ik. Hij komt nu niet boven de 52' wat ik behoorlijk warm vind, maar wat nog steeds geen enkel probleem oplevert.
Maar ik vraag me af, of ik het oude koelblok kan laten zitten als ik die zalman erop zet, die moet namelijk op je gpu aangesloten zijn via een speciaal koelblokje van zalman en de GPU is schuin gesoldeerd op mijn kaart, en dat kan volgens mij niet met die zalman die ik nu heb liggen.

Enfin, ik laat het maar zo, het went wel, die herrie :p