[ASP] recordset altijd voor hele pagina?

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17
Ik heb in dreamweaver een detailpagina gemaakt. Als je dan op de ene pagina op de link klikt ga je naar de detailpagina. Met deze link:
code:
1
<a href="gamesdetail.asp?<%= Server.HTMLEncode(MM_keepNone) & MM_joinChar(MM_keepNone) & "Game=" & Recordset2.Fields.Item("Game").Value %>"><%=(Recordset2.Fields.Item("Game").Value)%></a>

Nu staat er dus op de 1e pagina een naam (recordset) van een spel, en bij de detailpagina staat dan dus de rest. Maar nu wil ik bij die detailpagina een recordset paging maken, maar dat lukt niet omdat de recordset in het begin zegt dat er alleen records van het spel wat je hebt aangvraagd in staan. Volgens deze code:
code:
1
2
3
4
5
Dim Recordset2__var
Recordset2__var = "%"
If (Request.QueryString("Game" )    <> "") Then 
  Recordset2__var = Request.QueryString("Game" )   
End If

Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo erg thuis in de code van ASP (maar ik ben druk bezig het te leren). Klopt mijn verhaal hierboven en kan iemand mij helpen. Als dat kan.

Hallo met Tim

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
zou je niet gewoon eerst eens lekker een tutorial door gaan nemen op w3schools.com?? Of koop een goed boek over ASP...

Als je al ervaring hebt met het doorlezen van SDKs dan kun je overwegen om de Window Script technology te downloaden en uit te pluizen...

Voor het gebruik van ADO en andere objecten zul je de Platform SDK van MS moeten downen

De code die door Dreamweaver wordt gegenereerd is namelijk behoorlijk lastig om door te lezen en ik denk ook niet dat je daar wat van leert...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Pkunk
Het is een opdracht voor school (waar we overigens geen boek voor hebben). Ik ken het beleid hier op GoT, maar/en ik had nou niet echt het idee dat het zo'n ingewikkelde vraag was. Ik ben gewoon opzoek naar één of ander truukje waardoor het toch kan. Alshet uberhaupt kan.
bvd

Hallo met Tim

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het gaat er niet om dat het een ingewikkelde vraag is, om eerlijk te zijn geldt eerder het tegenovergestelde. Deze dingen die je noemt zijn erg basic nl. Niet dat dat erg is, immers ergens moet je beginnen, maar het is dan beter eerst wat basisinformatie op te doen in de diverse tutorials die overal wel te vinden zijn.

Kijk bijvoorbeeld maar eens op aspfaqs.com, aspfaq.com, asp101.com of 4guysfromrolla.com. Daar vind je veel informatie en beginnertutorials. Succes :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Pkunk
Ok het kan. En het is simpel. Dan ga ik dat ff uitzoeken. tnx

Hallo met Tim

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:19

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Niet verkeerd bedoeld, maar probeer anders de code te schrijven, dat is wat overzichtelijker als dreamweaver doet.
Ten tweede is het veel leerzamer, want als je al een beetje programmeerervaring hebt, dan kun je ASP vrij snel onder de knie krijgen, vooral als die programmeerervaring een Basic variant was :)

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Pkunk
Ja ik weet het. Maar op school krijgen we het enkel in dreamweaver uitgelegd. En wat ik dus nu wil weten is volgens mij niet basic genoeg om zo ff terug te vinden op inet. Ik zie namelijk nog nauwlijks dingen die uberhaupt over database koppelingen gaan, laat staan mijn specifieke probleem. Maarja.. aan de andere kant, ik ben ook pas net 30 min. aan het zoeken in die site hierboven gegeven (behalve w3c, want daar had ik al gekeken).
De code vind ik niet erg ingewikkeld eerlijk gezegd, maar het is gewoon een simpele vraag of die recordset die ik aan het begin heb gemaakt nou dus echt alles beperkt. het is niet dat ik nou echt vast zit met m'n opdracht ofzo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig en benieuwd of het kan wat ik wil, en zo ja hoe.
Affijn, als ik het na een paar uur zoeken nog niet heb, laat ik het wel weten 8)

Hallo met Tim

Pagina: 1