Toon posts:

DVD speler kan geen CD/DVD meer lezen, maar wel rippen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Hulp gevraagd!! Ik kom er niet meer uit. Mijn dvdram speler van mijn acer laptop 1804wsmi doet het niet meer.
HL-DT-ST dvdram GSA-4080N

Hij doet het alleen als ik een "Program Name: | DVD Decrypter" gebruik. Dus hij kan wel een dvd rippen maar geen cd/dvd/rom lezen of branden.

Wat heb ik gedaan:
1 alle stuurprogrammas gewist
2 hardware software matig verwijderd
3 Program Name: | DVD Decrypter verwijderd

Nu: hij werkt nog steeds niet
sterker nog, als ik een bootdvd gebruik om mijn lattop te booten werkt het ook niet!

Ik snap er helemaal niets van wie kan me helpen ik heb geen zin mijn pc drie weken te missen.

Robert

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt. Laat de overload aan vraagtekentjes gewoon achterwege ;)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 17:30
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:24:
sterker nog, als ik een bootdvd gebruik om mijn lattop te booten werkt het ook niet!
Probeer eens om via een bootable cd op te starten? Als dat ook niet werkt is er toch een hardwareprobleem ben ik bang. Recent niets aan de BIOS instellingen gewijzigd?

-

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan geen cdrom bootdisc branden (hij leest overigens niet een een orginele audio cd. maar rippen..........dat kan hij wel?!?!

Is het een hardware of software probleem denk je?

Verwijderd

Als hij de data wel kan lezen (lees rippen) moet er toch iets softwarematig mis zijn. Met welk progamma probeer je CD's of DVD's af te spelen? Probeer winamp eens voor CD's, voor DVD's zal waarschijnlijk power DVD zijn geïnstalleerd, probeer mediaplayer eens (of winDVD)

Verwijderd

Topicstarter
helaas met winamp en met mediaplayer (metk-lyte codecpack) doet hij nog steeds niks:
hij leest de cd (doet er erg lang over) en geeft dan aan dat er niks in zit, of cd player not ready zoals audiograbber aangeeft.

ik zie overigens " leest geen cd" topics vaak staan bij xp gebruikers maar er staat niet bij of het met een ripper wel kan..

wie oh wie kan me helpen? of heeft raad.

ps: ik deed de ripper aan om te kijken of hij de dvd herkent: en ja dat deed hij ik keek in "deze computer" maar daar zag ik niks. ik heb toen de ripper afgesloten en voila: hij stond in "deze computer". gelijk ook de laatste keer.

Robert
Pagina: 1