Toon posts:

[AMD XP2000] CPU word te heet in 1HE behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Ik heb niet zo heel lang geleden het moederbord en de CPU in mijn 1HE hoge 19' rackmount server vervangen. Het werkt allemaal perfect, echter word de CPU veel te heet, ik verbrand zowat mijn handen aan het aluminium blok van de koeler. Ik heb deze CPU koeler gekocht omdat hij geschikt zou zijn voor 1HE behuizingen en CPU's tot XP2400 zou moeten kunnen koelen. Het is alsof hij aan de bovenkant geen lucht kan aanzuigen, omdat de fan te dicht op het deksel zit. Maar ik zou echt niet weten hoe dit dan anders moet. Wie kan mij helpen met dit probleem?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Bij 60 graden doet het ook al pijn aan je handen maar is het nog niet TE heet voor de cpu. Toch eens kijken naar de aiflow?

Hoe heet wordt het ding?

Verwijderd

Topicstarter
Na een 120GB harddiskformat is hij 67 graden. Lijkt me niet echt gezond?

Verwijderd

67graden is wel aan de warme kant, maar het kan nog makkelijk.
Kan je geen fannetje aan de zijkant van het koelblok bevestigen? Gewoon een 40 of 60 mm, met flink wat CFM :) In datacenter maakt het toch niet uit hoeveel herrie zon fannetje maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat het herrie maakt kan me niet veel schelen, maar ik kan geen fannetje bevestigen. De ruimte is te klein voor een 4cm fan. Zou het veel in hitte schelen wanneer ik de XP2000 voor een XP1700 CPU zou vervangen?

Verwijderd

de 2000+ is waarschijnlijk een Palomino, de 1700+ is waarschijnlijk een Thoroughbred. De laatste zijn over het algemeen wel een stuk koeler dan de Palomino's. Zal wel een graad of 10-15 schelen denk ik.

• Pakjebakmeel
Je kunt hem ook een stukje terugklokken en het voltage omlaag gooien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Terugklokken had ik al geprobeerd. Echter starte het systeem dan niet eens op. Toch maar weer terug naar 12,5 gezet. Had het ook geprobeerd met voltage's maar ook dat hielp niet erg veel. Maar goed, heb zojuist die xp1700 erin gezet, en nu lijkt het toch redelijk goed te gaan. Ik kom niet hoger dan 55 graden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:57:
Terugklokken had ik al geprobeerd. Echter starte het systeem dan niet eens op. Toch maar weer terug naar 12,5 gezet. Had het ook geprobeerd met voltage's maar ook dat hielp niet erg veel. Maar goed, heb zojuist die xp1700 erin gezet, en nu lijkt het toch redelijk goed te gaan. Ik kom niet hoger dan 55 graden?
volgens mij is dat nog te hoog hoor mijn sempron 2600+(No OC) is IDLE 42 graden met de boxed cooler.

en zo klein cpu koelertje van ik dacht coolmaster ? is dat een oplossing ?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:54
De ruimte om te koelen is heel erg beperkt dus dan is 55 graden wel een nette temperatuur

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:47:
[...]

volgens mij is dat nog te hoog hoor mijn sempron 2600+(No OC) is IDLE 42 graden met de boxed cooler.

en zo klein cpu koelertje van ik dacht coolmaster ? is dat een oplossing ?
Ja joh, met de boxed cooler :+ We hebben het hier over een 19" 1u kast met 1u koelblokje + fan :D

Verwijderd

Misschien een idee om de airflow eens onder de loep te nemen. Fannetje aan de voorkan, fannetje aan de achterkan en dan nog eens naar de temps kijken.
Pagina: 1